۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۲
کلزا به قیمت کیلویی ۲۳ هزار تومان از کشاورزان گلستانی خرید می شود
رییس اتاق بازرگانی گرگان:

کلزا به قیمت کیلویی ۲۳ هزار تومان از کشاورزان گلستانی خرید می شود

گرگان- چوپانی، رییس اتاق بازرگانی گرگان از خرید کلزا با قیمت کیلویی ۲۳ هزار تومان خبر داد و گفت: این اقدام با هدف حمایت از کشاورزان انجام شد.

علی محمد چوپانی در گفتگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: پس از آزاد سازی قیمت‌ها، خرید کلزا به قیمت مصوب کیلویی ۱۵ هزار تومان ظلم به کشاورز بود براین اساس بخش خصوصی این محصول را با قیمت ۲۳ هزار تومان از کشاورز خریداری می‌کند.

ئیس اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه امسال قیمت خرید تضمینی مصوب کلزا ۱۵ هزار تومان از سوی دولت اعلام شد، افزود: در زمانی که خرید کلزا از کشاورزان در جنوب کشور آغاز شد، دولت طرح هدفمندی یارانه‌ها را اجرایی کرد.

وی اضافه کرد: بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها قیمت روغن خام از هفت هزار و ۵۰۰ تومان به ۵۲ هزار تومان افزایش یافت و به تبع آن بر قیمت روغن تصفیه و دیگر کالاهای اساسی افزوده شد.

چوپانی گفت: خرید کلزا از کشاورز با قیمت ۱۵ هزار تومان، بعد از آزاد سازی قیمت‌ها ظلم به کشاورز است به همین دلیل به وزیر کشاورزی نامه نوشتیم و خواستار بازنگری قیمت‌ها شدیم.

رییس اتاق بازرگانی گرگان توضیح داد: به دلیل آنکه وزیر کشاورزی پاسخ نامه ما را نداد، بنده به عنوان رییس اتاق بازرگانی و مدیرعامل شرکت طلای سفید به همراه کارخانه سویا بین و چند کارخانه دیگر تصمیم به خرید کلزا به قیمت ۲۳ هزار تومان از کشاورز گرفتیم.

وی تاکید کرد: کارخانه داران با خرید کلزا به قیمت ۱۵ هزار تومان از کشاورز به ازای هر کیلو هشت هزار تومان سود می‌بردند که سودی نامشروع و ناعادلانه بود بنابراین تصمیم به خرید کلزا آن هم به کیلویی ۲۳ هزار تومان از کشاورزان گرفته شد که مورد استقبال آنها قرار گرفت.

چوپانی تصریح کرد: خرید کلزا به قیمت عادلانه باعث تشویق و دلگرمی و افزایش سطح کشت کلزا در سال‌های بعد توسط کشاورزان خواهد شد و این یک قدم موثر در راستای تولید بیشتر و خودکفایی است.

رییس اتاق بازرگانی گرگان در خاتمه گفت: دولت در جنوب کشور کلزا را از کشاورز خوزستانی به قیمت ۱۵ هزار تومان خریداری کرده و با توجه به افزایش قیمت‌ها باید مابه‌التفاوت آن را به کشاورز برگرداند زیرا روغن موجود در کارخانه‌ها هنوز به بازار عرضه نشده است.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha