۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۶
سالانه سه میلیون تُن محصولات کشاورزی در کردستان تولید می شود

سالانه سه میلیون تُن محصولات کشاورزی در کردستان تولید می شود

کردستان- رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه سالانه حدود سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید می شود، گفت: امکان افزایش تولید در بخش کشاورزی استان تا پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تُن وجود دارد.

محمد فرید سپری در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه کشاورزی محور توسعه کردستان به شمار می رود، اظهار داشت: این استان دارای ظرفیت های ارزشمندی هم از لحاظ نیروی انسانی و هم نعمت های خدادادی در راستای توسعه کشاورزی  است که با استفاده بهینه از این منابع می‌توان زمینه پیشرفت هرچه بیشتر استان را فراهم کرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه به طور متوسط دو میلیون و ۹۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان تولید می شود، اضافه کرد: با توجه به بررسی های انجام شده در تمامی زیربخش های کشاورزی استان می توان سالانه پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن تولید داشته باشیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به اینکه 30 درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است، افزود: علی رغم داشتن این ظرفیت ها نباید اشتغال استان فقط روی بخش کشاورزی متمرکز شود چراکه این مهم سبب وارد کردن فشار بیشتر بر منابع طبیعی و محیط زیست خواهد شد.

سپری یادآور شد: همه ما وظیفه داریم برای حفظ وضعیت منابع آب و خاک؛ بستر افزایش بهره وری و  تولید در سطح را فراهم کنیم تا علاوه بر تثبیت شغل شاهد ایجاد اشتغال هم در حد کافی باشیم.

وی به اهمیت بکارگیری دانش نوین در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: یک باغدار نمونه ۹ برابر باغدار عادی محصول برداشت می کند چراکه از شیوه های نوین علمی برای افزایش تولید خود بهره برده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اظهار داشت: در سایر بخش های کشاورزی هم مانند شیلات استفاده از دانش نوین موجب افزایش یک و نیم برابری و در بخش دامپروری هم افزایش دو و نیم برابری تولید شده است.

سپری اضافه کرد: همکاری با محققان و پژوهشگران بخش کشاورزی و استفاده از تجربه افراد با سابقه رمز موفقیت و افزایش تولید محصولات کشاورزی است که انتظار می رود کشاورزان در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند.

کد خبر: ۱۵٬۲۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha