۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
ذخایر آبی همدان به شدت در حال کاهش است
استاندار همدان:

ذخایر آبی همدان به شدت در حال کاهش است

همدان - استاندار همدان با بیان اینکه اگر در تابستان امسال اگر صرفه جویی نکنیم با قطعی آب مواجه هستیم، گفت: ذخایر آبی همدان به شدت در حال کاهش است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در شورای حفاظت از منابع آب‌ها، تاسیسات و مجاری آبی استان با بیان اینکه در یک تنش آبی بسیار شدید قرار داریم و باید مردم، همراهی لازم را در بخش کشاورزی و آب شرب داشته باشند، اظهار کرد: نزولات آسمانی و ذخایر آبی به شدت در حال کاهش است.

وی با بیان اینکه اگر در تابستان امسال اگر صرفه جویی نکنیم با قطعی آب مواجه هستیم، گفت: در حوزه سرزمینی خودمان منابع قابل اتکایی نداریم و به این دلیل مجبور شدیم انتقال آب از سد تالوار را انجام دهیم.

استاندار همدان ادامه داد: پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان طی ۱۷ سال گذشته ۶۰ درصد پیشرفت داشته و شرکت آبفا و آب‌منطقه‌ای شبانه‌روز در حال تلاش هستند.

وی تأکید کرد: ۴۰ درصد باقیمانده انتقال آب از سد تالوار به همدان ابعاد فنی پیچیده دارد و همکاران ما در حال تلاشند تا اقدامات لازم در حوزه حفاری، لوله‌گذاری و نصب پمپ‌ها را انجام دهند.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه عدم توجه به تامین آب شرب پایدار برای شهر همدان باعث شده میزان استفاده از منابع زیرزمینی افزایش پیدا کند و منابع استان را در خطر قرار دهد، تصریح کرد: دولت سیزدهم به طور جدی عزمش را جزم کرده که مسئله آب شهر همدان مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات فنی غیرقابل پیش‌بینی است و ممکن است با موانعی مواجه شود، گفت: پس از انتقال آب تالوار، باید به فکر تامین منابع پایدارتری باشیم؛ چون اگر مصرف آب را مدیریت نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

استاندار همدان با بیان اینکه انتظار داریم بخش آموزش و ترویج جهاد کشاورزی، با انجام اقدامات لازم از کشت گیاهان پرآب‌بَر جلوگیری کند گفت: چند ماه سخت را پیش رو داریم و باز هم تاکید می‌کنم اگر در مصرف آب صرفه‌جویی نشود با قطعی آب مواجه خواهیم شد؛ چون منابع ما محدود است.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha