۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
برندسازی زعفران در اصفهان موفق نبوده است
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برندسازی زعفران در اصفهان موفق نبوده است

اصفهان- رئیس زاده، مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: ما در استان خراسان و اصفهان برندهای معروفی از زعفران داریم اما نتوانسته ایم از لحاظ بسته بندی استاندارد موفق باشیم.

احمد رضا رئیس زاده در گفت وگو با بازار در پاسخ به این سوال که چرا با توجه به کمیت و کیفیتی که در زعفران استان اصفهان وجود دارد چرا از این لحاظ عقب هستیم و نتوانسته ایم برندسازی کنیم اظهار داشت: متاسفانه بیشتر محصول زعفران به صورت خام صادر می شود راهکار آن این است که بخش خصوصی وارد شده و در زمینه شناسایی ذائقه های کشورهای دیگر در زمینه بسته بندی همت کند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: کشورهای اروپایی این نوع بسته بندی که در کشور ما وجود دارد را نمی پسندند و استانداردهای لازم برای بسته بندی زعفران را باید رعایت کنیم تا بتوانیم در این رابطه موفق باشیم.با اشاره به افزایش چشمگیر تولید زعفران در استان اصفهان گفت: اصفهان بعد از سه استان خراسان رتبه چهارم کشور را در تولید محصول زعفران به خود اختصاص داده است.

احمدرضا رئیس زاده در گفت و گو با بازار افزود: طی ده سال اخیر کشت زعفران در اصفهان دو برابر شده و اکنون سطح زیر کشت این محصول در اصفهان بالغ بر هزار و 600 هکتار است که از این سطح زیر کشت 9000کیلو زعفران درجه یک برداشت می شود.

وی ادامه داد: میانگین برداشت ما در استان اصفهان یک و نیم برابر بقیه کشور است.

کد خبر: ۱۵۲٬۱۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha