۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
 قیمت شیر خام ۸۷ درصد افزایش یافته است
سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی:

قیمت شیر خام ۸۷ درصد افزایش یافته است

بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی گفت: آنچه به عنوان افزایش قیمت مطرح شده برای محصولات لبنی نیست و این ۸۷ درصد مربوط به شیر خام است.

به گزارش بازار، سید محمدرضا بنی طبا، سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی با رد افزایش قیمت لبنیات به میزان ۸۷ درصد گفت: آنچه به عنوان افزایش قیمت مطرح شده برای محصولات لبنی نیست و این ۸۷ درصد مربوط به شیر خام است که در دامداری ها به کارخانه ها ارائه می شود تا محصولات لبنی تولید شود.

وی افزود: وقتی شیر خام به عنوان ماده اولیه صنعت دامداری افزایش قیمت پیدا می کند، به شکل میانگین در محصولات لبنی ۷۰ درصد ضریب تاثیر دارد و به تبع، محصولات لبنی نیز افزایش قیمت خواهند داشت.

سخنگوی انجمن صنایع فرآورده های لبنی در مصاحبه تلفنی با رادیو گفت‌وگو با بیان اینکه قیمت ها نه تنها در حوزه لبنیات بلکه در باقی محصولات اساسی مانند شکر و روغن واقعی شده است، اظهار کرد: افزایش قیمت محصولات لبنی کمتر از عدد ۸۷ درصدی است که در رسانه ها اعلام کرده اند.

وی با تاکید بر این موضوع که یارانه هایی که آزاد شده اند باید به دهک های محروم انتقال پیدا کنند، عنوان کرد: مردم واقعا تحت فشار هستند و یارانه باید به دهک های نیازمند و ضعیف تر جامعه انتقال داده شود.

بنی طبا بیان کرد: یکی از اقداماتی که دولت باید انجام دهد، موضوع شیر مدرسه است. سال گذشته بودجه شیر مدرسه ۸۵۰ میلیارد تومان شد که میزان آن کم بود. امسال علی رغم افزایش قیمتی که انجام شده است، بودجه نصف شده است. بنا بر مقررات برای ارائه شیر مدرسه هر سال بودجه ای تصویب می شود اما مسئله این است که بودجه آن تخصیص پیدا نمی کند.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha