۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
راهبرد جدید «وبانک»؛ تغییر رویکرد از بنگاه‌داری به سهام‌داری و توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان
سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی عنوان کرد

راهبرد جدید «وبانک»؛ تغییر رویکرد از بنگاه‌داری به سهام‌داری و توسعه کسب‌وکار دانش‌بنیان

عضو هیات مدیره و سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی گفت: تغییر رویکرد از بنگاه‌داری به سهام‌داری و توسعه کسب و کار دانش بنیان راهبرد جدید «وبانک» است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی گروه توسعه ملی، فروزانمهر، عضو هیئت مدیره و سرپرست شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی در اولین همایش مدیران‌عامل شرکت‌های زیرمجموعه «وبانک» گفت: پیمودن مسیر رو به تعالی اقتصادی توسط مجموعه پویای گروه توسعه ملی در راستای اهداف نظام و اسناد بالادستی انجام می‌گیرد تا بتوانیم با برنامه‌محوری، نگرش سیستمی و شایسته‌سالاری و ارتقاء مکانیسم‌های نظارتی به اهداف شرکتی و فرا شرکتی تعیین شده دست یابیم. یکی از مهمترین مواردی که در این مسیر، همواره از آن پاسداری می کنیم، چرخش گروه از سمت بنگاهداری به سمت سهامداری موثر در بازار است؛ بنابراین بهینه سازی پرتفوی نیز به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه گروه توسعه ملی باید بتواند سهم خود را در تولید ناخالص داخلی افزایش داده و به موازات آن، سهم بازار تولیدات آن نیز رشد پیدا کند، تصریح کرد: راه و روش ما باید به سمتی سوق پیدا کند که بتوانیم همگام با تغییرات بازار و نظام‌های اقتصادی حرکت کنیم و مزیت‌های رقابتی پایدار نسبت به سایر رقبا به دست آوریم. در این راستا باید مفاهیم نوینی همچون بازارسازی را با مفاهیم سنتی نظیر بازاریابی جایگزین کنیم.

فروزانمهر افزود: نگاهی به بررسی گزارش شرکت‌های زیرمجموعه نشان می‌دهد که با وجود تحریم‌های ظالمانه نظام استکبار و محدودیت های ایجاد شده، گروه توسعه ملی توانسته است با تکیه بر توانمندی‌های داخلی، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های زیادی را به دست آورده است.

عضو هیئت مدیره وبانک درباره ارتقای زنجیره ارزش بیان کرد: طبق برنامه ریزی جدید گروه توسعه ملی، شرکت‌های بیشتری را به بورس وارد خواهد کرد و مهم است که مردم در تابلو و کدال، آخرین وضعیت وبانک و شرکت‌های زیرمجموعه را مشاهده کنند، برای این که شفاف‌سازی جزو استراتژی‌های جدی ما است.

وی با تاکید بر اصلاح ساختارهای مالی، گفت: اصلاح ساختار هلدینگ‌ها، موضوعی است که باید با جدیت دنبال شود. بحث تامین مالی از فعالیت‌های اصلی گروه به شمار می‌رود و تلاش خواهیم کرد با ایجاد شتاب‌دهنده‌ها و استارتاپ‌ها و صندوق‌های خطرپذیر، تجاری‌سازی ایده‌های دانش بنیان را در صدر اهداف گروه توسعه ملی قرار دهیم. محافظه‌کاری در امر مدیریت در دوره نوین گروه توسعه ملی باید جای خود را به مدیریت جسورانه و ریسک‌پذیر در چارچوب قانون بدهد تا بتوانیم عنصر رقابت‌پذیری با سایر شرکت‌ها در عرصه داخلی و بین‌المللی را به نحو شایسته داشته باشیم.

فروزان‌مهر با اشاره به فرمایشات مقام عظمای ولایت درباره اشتغال، گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند “آن مجموعه‌ای که برای ایجاد اشتغال در کشور کار می‌کند، باید مثل اتاق جنگِ دوران دفاع مقدّس که شب و روز نمی‌شناخت، کار کند. در دوران جنگ و دفاع مقدّس برای آن مجموعه‌هایی که مشغول طرّاحی جنگ بودند، شب و روز، تعطیل و غیر تعطیل، اوّلِ هفته و آخرِ هفته معنا نداشت؛ مرتّب مشغول کار بودند. امروز باید برای ایجاد اشتغال به همان نحو تلاش شود”؛ این کلام حضرت آقا در حوزه تولید هم قابل تسری است.

عضو هیئت مدیره وبانک افزود: از مدیران عامل محترم شرکت‌های تولیدی و پخش تشکر می‌کنم که اخیراً میدان‌داری کردند و وارد کارزار ساماندهی تولید و توزیع اجناس ضروری مردم در بازار شدند. هم اکنون فضای ملتهب و مسمومی در جامعه القاء کرده‌اند که کمبود تولید داریم اما واقعیت این نیست و امید داریم که مسئولان سطح عرضه را کنترل کرده و بر جلوگیری از احتکار نظارت کنند تا این فضاسازی ها خنثی شود.

سرپرست گروه توسعه ملی در خصوص تکالیفی که هم اکنون شرکت‌ها مکلف به رعایت آنها هستند، اظهار کرد: در قسمت حسابرسی داخلی، پیاده سازی نظام گزارشگری کوزو (coso) در تمامی شرکت‌ها باید اجرایی شود. همچنین توجه به دستورالعمل‌های سازمان بورس اوراق بهادار و حفظ و صیانت از دارایی ها، در صدر اولویت های اجرایی مدیریت جدید گروه توسعه ملی قرار دارد.

وی تاکید کرد: آسیب‌شناسی در شرکت ها برای جلوگیری از ایجاد فساد یکی از مهمترین موضوعاتی است که اجرایی خواهد شد همچنین به زودی به منظور اصلاح ساختار مالی، سند تحول شرکت‌های تابعه گروه توسعه ملی ابلاغ می‌شود.

فروزان‌مهر با اشاره به دغدغه‌های مقام معظم رهبری و تاکیدات دولت سیزدهم در خصوص معیشت مردم بیان کرد: با توجه به اجرای طرح مردمی سازی یارانه‌ها، ما در فراهم آوری امنیت حوزه های صنایع غذایی مسئولیت داشته و باید حداکثر تلاش خود را در جهت عدم ایجاد وقفه در بخش توزیع بنمائیم. در این مسیر، همکاری و همراهی با دولت محترم ضروری است.

سرپرست گروه توسعه ملی با اشاره به وظایف خطیر مدیران شرکت‌های تابعه و راهبردهای وبانک در دوره مدیریت جدید اظهار داشت: خلاصه همه سخنان مدیران شرکت‌های تابعه که به بیان عملکرد و ظرفیت‌های خود پرداختند، عبارت «ما می‌توانیم» است و امیدواریم مدیران با عمل کردن به وظایف خود به اهداف «ما می‌توانیم» دست پیدا کنند. قطعا انتظار بر این است که مدیران با سلامت، صداقت و شفافیت، وظایف خود را انجام دهند و بتوانند شرکت را در جهت سودآوری و بهره وری راهبری کنند.

وی با اعلام رویکردهای جدید در گروه توسعه ملی بیان کرد: چهار اصل، برنامه محوری، شایسته سالاری، استقرار نگرش سیستمی و از همه مهمتر، فعال‌سازی مکانیسم نظارت به همراه هم‌افزایی و همگرایی با شناسایی و معرفی پتانسیل های گروه، راهبرد و سیاست‌های جدید گروه توسعه ملی است که باید بیش از پیش تقویت شود. شفافیت و رعایت قانون در همه موضوعات و شرکت‌ها بعنوان یک اصل باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha