۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۹
فعالیت بیش از ۷۵ هزار واحد صنعتی، معدنی و تجاری در کشور

فعالیت بیش از ۷۵ هزار واحد صنعتی، معدنی و تجاری در کشور

۷۵ هزار و ۳۳۳ واحد صنعتی، معدنی و تجاری در ۳۱ استان مستقر و مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش بازار، براساس گزارش موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، استان تهران با ۱۰ هزار و ۱۹۶ واحد بیشترین سهم را از واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری دارد و پس از آن استان اصفهان با ۸ هزار و ۹۴۳ واحد صنعتی، معدنی و تجاری رتبه دوم و خراسان رضوی نیز با ۵ هزار و ۷۱۹ واحد رتبه سوم را در میان ۳۱ استان از مجموع واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری کشور به خود اختصاص داده اند.

بر اساس این گزارش، خراسان شمالی با ۳۷۲ واحد صنعتی، معدنی و تجاری، کمترین سهم را در واحدهای فعال اقتصادی کشور دارد. علاوه بر این، استان‌های خراسان جنوبی با ۵۱۲ واحد، ایلام با ۵۱۹ واحد، کهکیلویه و بویراحمد با ۵۳۰ واحد، بوشهر با ۵۸۳ واحد، کرمانشاه با ۹۱۹ واحد و چهارمحال و بختیاری با ۹۹۶ واحد از جمله استان‌هایی هستند که تعداد واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری آن‌ها کمتر از هزار واحد است.

همچنین، از میان واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری مستقر در ۳۱ استان بیشترین سهم مربوط به بخش محصولات "کانی غیرفلزی" با ۱۵ هزار و ۲۵۸ واحد مستقر و پس از آن محصولات غذایی و آشامیدنی با ۸ هزار و ۲۵۹ واحد مستقر است. واحدهای مربوط به جمع آوری، تصفیه و توزیع آب و تحقیق و توسعه نیز به ترتیب با ۲ و ۴ واحد مستقر کمترین سهم را در میان واحدهای صنعتی، معدنی و تجاری کشور دارند.

کد خبر: ۱۵۲٬۰۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha