۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
ایران؛ ششمین تولیدکننده بزرگ هلو و شلیل در جهان| روسیه در صدر واردکنندگان
بازار گزارش می دهد؛

ایران؛ ششمین تولیدکننده بزرگ هلو و شلیل در جهان| روسیه در صدر واردکنندگان

به گفته سازمان فائو در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ایران در جایگاه ششم تولید هلو و شلیل قرار دارد، در حالی که بزرگترین واردکننده این دو محصول نیز کشور روسیه است.

بازار؛ گروه کشاورزی: هلو و شلیل از جمله میوه های تابستانی است که بسیار شبیه به هم هستند و در کشورهای بسیاری از جمله ایران تولید می شود. به طوری که بر اساس تازه ترین گزارشات منتشر شده از سوی سازمان فائو در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ کشور ایران بیش از ۶۶۳ هزار تن از این دو محصول را تولید کرده و ششمین کشور از نظر حجم تولید بوده است.

در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ ایران بیش از ۶۶۳ هزار تن هلو و شلیل تولید کرده و ششمین کشور از نظر حجم تولید است

چین، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، یونان و ایران شش تولیدکننده برتر هلو و شلیل در جهان هستند
گزارش فائو همچنین نشان می دهد: در مدت نامبرده کشور چین تولیدی به میزان ۱۵ میلیون تن رقم زدن است و در رتبه اول تولید هلو و شلیل قرار گرفته است. این در حالی است که بعد از چین نیز کشورهای «اسپانیا با تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن، ایتالیا با یک میلیون تن، ترکیه با ۸۹۲ هزار تن و یونان با ۸۹۰ هزار تن» در جایگاه دوم تا پنجم جهان جای دارند.

بر اساس این گزارش ایران در حالی در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ در جایگاه ششم تولید هلو و شلیل جای گرفته است که در سال زراعی قبل تر با یک اختلاف جزئی با ایالات متحده در جایگاه هفتم را داشته است.

گفتنی است این گزارش نشان می دهد: در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ پس از ایران نیز کشورهای «ایالات متحده، مصر، شیلی و هندوستان» نیز به ترتیب در جایگاه هفتم تا دهم تولید هلو و شلیل جای گرفته اند.

ایران؛ ششمین تولیدکننده بزرگ هلو و شلیل در جهان| روسیه در صدر واردکنندگان
۱۰ کشور برتر تولید هلو و شلیل در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱

در سال ۲۰۲۰-۲۰۲۱ اسپانیا بیش از ۶۵۰ هزار تن هلو و شلیل به بازارهای جهانی صادر کرده است
سازمان فائو در بخش دیگری از گزارش خود به صادر کنندگان برتر هلو و شلیل در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ پرداخته است که بر اساس این گزارش، در مدت نامبرده اسپانیا بیش از ۶۵۰ هزار تن از دو محصول تولیدی خود را روانه بازارهای جهانی کرده است و به این ترتیب برترین صادر کننده هلو و شلیل محسوب می شود.

فائو همچنین می گوید: در مدت نامبرده کشورهای «ترکیه، یونان، شیلی، ازبکستان، چین، ایتالیا، ایالات متحده، اردن و فرانسه» نیز به ترتیب در جایگاه دوم تا دهم صادرات این دو محصول قرار گرفته اند.

در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ کشور روسیه با رقم زدن وارداتی به میزان ۲۴۰ هزار تن بزرگترین وارد کننده هلو و شلیل بوده است

روسیه؛ بزرگترین وارد کننده هلو و شلیل در جهان
بر اساس این گزارش، بخشی از تازه ترین گزارش منتشر شده از سوی سازمان فائو به مقوله واردات دو محصول هلو و شلیل مربوط است که بر این اساس در سال زراعی ۲۰۲۰-۲۰۲۱ کشور روسیه با رقم زدن وارداتی به میزان ۲۴۰ هزار تن بزرگترین وارد کننده هلو و شلیل بوده است.

از سوی دیگر این گزارش حاکی از این است در مدت نامبرده کشورهای «آلمان، فرانسه، ایتالیا، لهستان، بریتانیا، قزاقستان، هلند، پرتغال و عربستان سعودی» نیز به ترتیب در جایگاه دوم تا دهم واردات دو محصول هلو و شلیل جای گرفته اند.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha