۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد بیمه درمانی
معاون بیمه سلامت مطرح کرد

پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد بیمه درمانی

معاون بیمه سلامت گفت: مادران باردار فاقد بیمه درمانی تا دوران شیردهی فرزندانشان به مدت دو سال تحت پوشش بیمه رایگان قرار می‌گیرند همچنین فرزندان آن‌ها تا پنج سالگی تحت پوشش بیمه پایه قرار خواهند گرفت.

به گزارش بازار، مهدی رضایی معاون بیمه سلامت درباره پوشش بیمه‌ای مادران باردار فاقد بیمه درمانی و اینکه قرار است از چه زمانی اجرایی شود افزود: بر اساس سیاست‌های جمعیتی و حمایت از خانواده‌هایی که مشتاق فرزند آوری هستند این سیاست‌ها اتخاذ شده است.

رضایی گفت: این طرح مصوب شورای عالی بیمه شده است که به زودی ابلاغ خواهد شد و مشکلی برای اجرا وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه سازمان بیمه سلامت چه میزان از هزینه‌های زوج‌های نابارور را پوشش می‌دهد؟ افزود: بر اساس مصوباتی که در این زمینه وجود دارد ۹۰ درصد هزینه‌های مربوط به هزینه‌های زوج‌های نابارور را در همه بخش‌ها اعم از ویزیت، دارو، تجهیزات، آزمایش‌ها، تصویر برداری و خدمات تخصصی که عمده هزینه‌های ناباروری را شامل می‌شود، بر اساس تعرفه‌های دولتی و عمومی تحت پوشش قرار می‌دهیم البته اخیرا تسهیلات بیشتری هم قائل شدیم همچنین بنا داریم از تعرفه‌های دولتی و عمومی در بخش خیریه و خصوصی با فرانشیزهای متفاوت‌تر را هم تحت پوشش قرار دهیم.

معاون بیمه سلامت گفت: برای بیمه شدگان روستایی و بیمه همگانی که تحت پوشش بیمه رایگان هستند، بدون قید نظام ارجاع، تحت پوشش قرار دادیم یعنی نیازی نیست برای خدمات ناباروری لزوماً از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha