۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۵
احداث ۳ دایک برای لایروبی «خلیج گرگان»| پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است
مدیر دریانوردی گلستان خبرداد؛

احداث ۳ دایک برای لایروبی «خلیج گرگان»| پیمانکار در حال تجهیز کارگاه است

گرگان- اسعدی، مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از احداث سه دایک برای تخلیه رسوبات ناشی از لایروبی خلیج گرگان خبرداد و گفت: پیمانکار در حال تجهیز کارگاه خود در منطقه است.

اله‌یار اسعدی در گفتگو با خبرنگار بازار در خصوص لایروبی خلیج گرگان، اظهارکرد: پیمانکار در حال تجهیز کارگاه خود در منطقه بوده و پس شناسایی لایروب‌های شمال کشور و انعقاد قرارداد این لایروب ها وارد منطقه می شوند.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان افزود: ابتدا باید دایک احداث شده تا لایروب وارد منطقه شود و تخلیه رسوب کانال را انجام دهد.

وی بیان کرد: براساس مطالعات و پیش‌بینی‌های انجام شده قرار است سه دایک هر کدام به مساحت ۵۰ هکتار احداث شود که هم‌اکنون دایک نخست در حال احداث است.

اسعدی با بیان اینکه لایروبی برای احیای خلیج گرگان از کانال آشوراده آغاز می‌شود، گفت: حجم و برنامه زمان‌بندی پروژه در قرارداد با پیمانکار گنجانده خواهد شد.

مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان تاکید کرد: این لایروبی‌ها که هدف نهایی آن حل یک بحران زیست محیطی است، با توجه به مسائل زیست محیطی و لحاظ کردن پیوست‌های مربوطه در این زمینه انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کل پروژه با هماهنگی و نظر محیط زیست به پیش می‌رود و هر موردی که رعایت الزامات محیط زیستی باشد و به ما ابلاغ شود، در فرآیند کار مد نظر قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۱۵۱٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha