۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۳
کمبود اعتبارات راه‌سازی چگونه جبران می شود؟
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

کمبود اعتبارات راه‌سازی چگونه جبران می شود؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: دولت کمبود اعتبارات بهسازی راه‌های مواصلاتی را با استفاده از ظرفیت ماده ۵۶ در خصوص فاینانس داخلی جبران کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، اسماعیل حسین زهی در رابطه با وضعیت راه‌های کشور گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر توجه کمی به راه‌های موصلاتی و روستایی شده است از طرفی اعتبارات راه روستایی از سرفصل اعتبارات ملی حذف و در سر فصل اعتبارات اندک استانی تعریف شده‌ که این امر نیز موجب کاهش اعتبارات برای بهبود وضعیت راه‌های می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به صحبت‌های معاون وزیر راه و شهرسازی مبنی بر اینکه ۱۱ هزار کیلومتر از جاده‌های کشور در شرایط مناسبی قرار ندارند که برای بهبود و نگهداری آنها به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان نیاز است، افزود: خوشبختانه مجلس یازدهم از بدو آغاز فعالیت با هدف بهبود وضعیت راه‌های روستایی و معابر مواصلاتی موضوع اختصاص قیر رایگان را به تصویب رساند. امسال نیز در قانون بودجه توجه ویژه به این موضوع شده تا گامی برای بهسازی راه‌های مواصلاتی برداشته شود.

حسین زهی با بیان اینکه راه، زیرساختی بسیار مهم برای توسعه هر منطقه به شمار می‌رود، از این رو برای برخی پروژه های راهسازی اعتبارات ملی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه، با اعتباراتی که سالانه در بودجه‌ برای بهبود وضعیت راه‌ها در نظر گرفته می‌شود و همچنین با توجه به نحوه تخصیص قطره چکانی آن، پروژه‌های بازسازی، رفع نقاط حادثه خیز و استاندار سازی راه‌ها پرترافیک کشور سالیان سال به طول می‌انجامد و امکان آغاز پروژه جدید نیز وجود ندارد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت باید از ظرفیت ماده (۵۶) قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در خصوص فاینانس داخلی استفاده کرده و پروژه های نیمه تمام راه‌های مواصلاتی که با جان مردم سرو کار دارد را تکمیل کند. این ماده تا حدی می‌تواند جبران کننده کمبود اعتباراتی باشد که در حوزه راه و جاده با آن مواجه هستیم.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha