۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
رفع نقاط حادثه‌خیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران راهساز
معاون سازمان راهداری مطرح کرد

رفع نقاط حادثه‌خیز با بهره‌گیری از ظرفیت‌های خیران راهساز

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از نقش‌آفرینی خیران راهساز در رفع نقاط حادثه خیز خبر داد و این افراد را سفیران ایمنی خواند.

به گزارش بازار، خداداد مُقبلی، معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در همایش تجلیل از خیران راهساز اداره کل راه و شهرسازی لارستان و غرب هرمزگان با اشاره به کمک‌های خیران در امر راهسازی گفت: خیران توانسته‌اند خدمات قابل توجه‌ای به مناطق محروم منطقه ارائه دهند و در جامعه نیز اثرگذار باشند، این همت در رفع نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های برون شهری در حال شکل گرفتن است.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان با بیان اینکه برای حمایت از خیران تمهیدات لازم در نظر گرفته شده و دولت نیز برنامه ریزی ویژه‌ای برای حمایت از این افراد دارد، عنوان کرد: دولت در این میان توانسته است نسبت به تأمین قیر برای خیران اقدام کنند؛ این در حالی است از ١۵ آبان ماه سال گذشته قیر مورد نیاز ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور توزیع شد.

مقبلی افزود: شاید دولت نتواند به علت محدودیت‌های اعتباری، مشکلات موجود در جاده‌های کشور را برطرف کند، از این رو خیران می‌توانند نقش ویژه‌ای در کاهش این مشکلات داشته باشند تا با بهره‌برداری از ظرفیت‌های خیران نسبت به رفع نقاط حادثه خیز اقدام شود.

وی تصریح کرد: خیران می‌توانند رنج ناشی از تصادفات را کاهش دهند، این افراد سفیران ایمنی خواهند بود که آرامش جاده‌ها را با اقدامات خیرخواهانه خود به ارمغان می‌آورند.

معاون ساخت و نگهداری راه‌های فرعی و روستایی سازمان با بیان اینکه اگر قرار باشد توسعه‌ای در مسیرهای مواصلاتی روستایی و فرعی صورت گیرد باید تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی در کنار هم قرار گیرند، گفت: در این صورت می‌توان برای مردم اقداماتی انجام داد که موجب توسعه کشور شود.

مقبلی در مورد اطلس راه‌های روستایی کشور نیز اظهار کرد: در سال ۱۳۹۷و ۱۳۹۸ مطالعات جامعی در حوزه راه‌های روستایی انجام شده است که اطلس راه‌های روستایی کشور تدوین و این اطلس منبعی برای توزیع اعتبارات مالی در کشور شد.
وی افزود: این نقشه بیانگر آن بود که از ۳۱ استان کشور، در هفت استان و از ۴۶٧ شهرستان ٧٠ شهرستان نیز جز مناطق محروم شناخته شدند و ضریب آسفالته بودن این مناطق کمتر از ۷۰ درصد است، در حالی که میانگین کشوری در این شاخص ۸۲ درصد عنوان شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، به گفته مقبلی استان‌هایی که ضریب آسفالته بودن محورهای مواصلاتی روستایی آنان کمتر از میانگین کشوری بوده است به عنوان استان‌های کم برخوردار شناخته شدند و به همین دلیل در سال گذشته اعتبارات بیشتری به این مناطق تزریق شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha