۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۳
آمریکا خسارات مادی و معنوی ناشی از تحریم ها را به ملت ایران بپردازد
عضو کمیسیون امنیت ملی:

آمریکا خسارات مادی و معنوی ناشی از تحریم ها را به ملت ایران بپردازد

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس معتقد است خسارات وارده به ایران از سوی آمریکا که در نتیجه تحریم‌های یکجانبه صورت گرفت در دولت‌های قبل محاسبه نشد اما دولت سیزدهم با جدیت پیگیر این موضوع است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، فداحسین مالکی، با اشاره به پایان سفر ۱۲ روزه دوهان گزارشگر ویژه سازمان ملل در خصوص اثر تحریم های یکجانبه علیه ایران و نتیجه آن، گفت: چندی قبل غریب آبادی گزارشی در کمیسیون امنیت ارائه کرد که رضایتبخش و نشان دهنده آغاز حرکت جدیدی از سوی دفتر حقوق بشر قوه قضائیه بود که با دعوت از خبرنگاران ابعاد عملکرد غلط آمریکایی ها در تحریم ها را نشان داد.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در ادامه دعوت ستاد حقوق بشر از سازمان ملل برای تهیه گزارش از ایران را در راستای تنویر افکار عمومی بسیار مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: گزارش گزارشگر ویژه سازمان ملل تنها بخشی از جنایات سازمان یافته آمریکایی ها است که با تحریم به ایران وارد می شود.

مالکی در ادامه با بیان اینکه آمریکایی ها بارها به جوامع بین المللی ثابت کرده اند که به تعهدات خود پایبند نیستند، عنوان کرد: ایران در این خصوص مواضع مشخصی دارد و صرفا برای به نتیجه رسیدن مذاکرات همه شروط را نمی پذیرد بلکه باید رفع کامل تحریم ها را ببینیم تا اقدامی در این راستا داشته باشیم. وی در ادامه تحریم اقلام و کالاهای خاص همچون غذا و دارو را خلاف موازین حقوق بشری خواند و افزود: لازم است این پیگیری ها به صورت مستمر از سوی دستگاه دیپلماسی و حوزه حقوق بشر قوه قضائیه ادامه یابد و به رسوایی گسترده آمریکایی ها بیانجامد تا بیش از این دامنگیر کشورهای دنیا نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه تأیید تأثیرات منفی ناشی از تحریم ها در ایران از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: آمریکا باید خسارات مادی و معنوی ناشی از تحریم ها را به ملت ایران بپردازد که محاسبه آن در دولت های سابق صورت نگرفته اما دستگاه دیپلماسی و حقوقی امروز، با جدیت به دنبال پیگیری حقوق مردم در این خصوص است.

کد خبر: ۱۵۱٬۸۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha