۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
اجرای طرح شناسه دارشدن لوازم خانگی یک ماه  به تعویق افتاد
رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با بازار:

اجرای طرح شناسه دارشدن لوازم خانگی یک ماه به تعویق افتاد

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از به تعویق افتادن اجرای طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی تا ۱۵ بهمن ماه سالجاری خبرداد.

«سید مرتضی میری» در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: طی توافق انجام شده میان وزارت صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مقرر شد تا اجرای طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی ایرانی و خارجی به ۱۵ بهمن ماه سال جاری موکول شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تصریح کرد: پیش از این وزارت صمت اعلام کرده بود که طرح شناسه دار کردن لوازم خانگی برای محصولات ایرانی از ۱۵ دی ماه و برای لوازم خانگی خارجی از ۱۵ بهمن ماه امسال اجرایی شود اما بدون تردید امکان اجرای طرح با چنین ضرب الاجلی وجود نداشت.

وی تاکید کرد: صاحبان صنوف موظف به اخذ شناسه برای کالاهای خارجی و داخلی تا نیمه بهمن ماه هستند زیرا پس از این تاریخ بازرسی از واحدهای صنفی شروع شده و کالاهای بدون شناسه به عنوان کالای قاچاق شناسایی و ضبط می شوند.

به گزارش خبرنگار بازار، پیش از این «عباس هاشمی» مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صمت اعلام کره بود که تمامی تولیدکنندگان و تشکل های صنعتی لوازم خانگی تولید داخل تا ۱۵ دی ماه فرصت دارند که برای ۸ گروه کالایی خود فرایند ثبت و اخذ شناسه را انجام دهند و برای کالاهای خود شناسه دریافت کنند.

وی تاکید کرده بود که باتوجه به هماهنگی هایی که با ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز انجام شده است وبا اطلاع رسانی که به واحدهای تولیدی و برای بخش های فروش و توزیع در سطح بازار انجام شده است بعد از ۱۵ دی ماه اگر کالایی دارای شناسه کالا نباشد در سطح بازار کالای قاچاق تلقی خواهد شد.

لازم به ذکراست؛ علیرغم اولتیماتوم صمت و ستاد مبارزه با قاچاق کالا به تولیدکنندگان و عرضه کنندگان لوازم خانگی برای اخذ شناسه تا نیمه دی ماه جاری «مرتضی میری» رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی در گفتگو با بازار اعلام کرد که اجرای طرح اخذ شناسه برای لوازم خانگی دراین بازه زمانی ممکن نیست بنابراین نباید با اجرای بی منطق این طرح، هراس در دل کسبه و بازاریان انداخت.

وی با بیان اینکه اجرای طرح اخذ شناسه برای کالای داخلی تا ۱۵ دی ماه ممکن نیست، افزود: «بدون شک اجرای این طرح برای لوازم خانگی داخلی هیچ منطقی ندارد و صرفا منجر به ایجاد ترس میان فروشندگان می شود.»

کد خبر: ۱٬۵۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha