۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۹
تحلیل بازار فروش و صادرات سبزی خشک

تحلیل بازار فروش و صادرات سبزی خشک

سبزی خشک به دلیل محبوبیتی که در بین مردم دارد از فروش خوبی در کشور برخوردار است.

به گزارش بازار، در این روز ها که به دلیل شرایط اقتصادی هرکس به فکر افزایش درآمد خود است، صادرات از تفکراتی است که از ذهن بسیاری از افراد رد می شود. به همین دلیل در این مقاله به بررسی بازار فروش و صادرات سبزی خشک می پردازیم.

بازار فروش سبزی خشک

سبزی خشک به دلیل محبوبیتی که در بین مردم دارد از فروش خوبی در کشور برخوردار است، مردم عموما برای تهیه کردن سبزیجات خشک به عطاری ها یا سبزی فروشی ها یا فروشگاه های زنجیره ای سر می زنند، به همین دلیل عمده فروشان سبزی خشک باید تلاش کنند تا محصولات خود را به دست این گونه کسب و کار ها برسانند.
راه دیگر نیز فروش سبزی خشک به صورت اینترنتی است که عموما زمانی انجام می شود که اقدام به راه اندازی کارخانه ی بسته بندی کرده و سبزیجات خشک را با بسته بندی راهی بازار می کنند که البته این روش به سیب سلامت احتیاج دارد.

محبوب ترین سبزی خشک کدام است؟

سبزی خشک ها هر کدام به دلیل عطر، طعم و… جایگاه به خصوص خود را در سبد خرید ایرانیان دارند اما اگر بخواهیم یکی از سبزیجات خشک را به عنوان محبوب ترین نام ببریم، آن شوید است که تقریبا در هر آشپزخانه ای جای دارد. نعناع خشک، ترخون خشک و… هم محبوبیت بالایی دارند اما نه به اندازه ی شوید خشک.

بازار فروش صیفی جات خشک

صیفی جات خشک و سبزیجات خشک بازار بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند، به شکلی که بسیاری از فعالان این حوزه این دو دسته را از هم جدا نمی کنند.
از محبوب ترین صیفی جات خشک میتوان به گوجه خشک، پیاز خشک، موسیر خشک، پاپریکا و… یاد کرد، عموما رستوران ها یکی از مشتری های خوب صیفی جات خشک هستند، و اقدام به خرید عمده پاپریکا، پیاز خشک، سیر خشک یا هر یک از محصولات دیگر می کنند. البته طبیعتا یکی از مهم ترین مسائل در فروش قیمت است، برای مثال سعی کنید قیمت گوجه خشک عمده که یکی از محبوب ترین صیفی جات خشک است را تا جایی که برایتان امکان دارد منصفانه نگه دارید.

بازار صادرات سبزی خشک

شاید بتوان گفت هر کس که در زمینه ی فروش سبزی خشک فعالیت می کند تا به حال به صادرات سبزی خشک نیز فکر کرده است و باید گفت که این بازار واقعا بازار جذابی نیز هست که البته وارد شدن به آن آنچنان هم آسان نیست و سختی های خود را دارد حال به صورت خلاصه به برخی از مسائل مهم در امر صادرات سبزی خشک می پردازیم

تحلیل بازار فروش و صادرات سبزی خشک

صادر کنندگان برتر سبزی خشک چه کشور هایی هستند؟

برترین صادرکنندگان سبزی خشک در جهان به ترتیب چین، آمریکا، آلمان، هند و هلند هستند، البته اختلاف بسیار زیادی بین چین و سایر صادرکنندگان است زیرا بیش از نیمی از این بازار به تنهایی در دست چین است و پس از آن آمریکا با دارا بودن ۶ درصد بازار در رتبه ی دوم است.

وارد کنندگان برتر سبزی خشک چه کشور هایی هستند؟

برترین وارد کنندگان سبزی خشک در جهان به ترتیب ژاپن، آلمان، آمریکا، چین و هلند هستند، البته در زمینه ی برترین وارد کنندگان رقبا نزدیک به هم هستند و مانند بازار صادرات نیست. به گونه ای که ژاپن با در اختیار داشتن حدود ۱۰ درصد بازار واردات سبزی خشک رتبه ی اول است و پس از آن آمریکا با ۹ در اختیار داشتن ۹ درصد بازار در رتبه ی دوم است.

از ایران به کجا سبزی خشک صادر کنیم؟

بهترین گزینه ها برای صادرات سبزی خشک از ایران عراق و آلمان هستند که در حال حاضر هم صادرات به آنها صورت می گیرد، البته برای مثال آمریکا هم نیاز به واردات سبزی خشک دارد و در نگاه اول گزینه ی بسیار مناسبی برای صادرات سبزی خشک از ایران است اما به دلیل اینکه معاملات با آمریکا سختی های خودش را دارد، اسمی از آن نبردیم.

البته نکته ی بسیار مهم در انتخاب مقصد صادرات، انتخاب محصول و قیمت آن است، ممکن است یک کالا در کشوری بسیار محبوب باشد و همان کالا در کشور دیگری محبوبیتی نداشته باشد، برای مثال اگر قیمت نعناع خشک عمده را بالا اعلام کنید، ممکن است با آن قیمت، آن محصول در آلمان خریداران فراوانی داشته باشد اما در کشوری دیگر خریداری نداشته باشد.

محبوب ترین سبزی خشک برای صادرات کدام است؟

به طور کلی انواع سبزی خشک را میتوان مناسب صادرات دانست اما اگر بخواهیم از محبوب ترین ها نام ببریم، باید بگوییم که شوید خشک و جعفری خشک از محبوبیت بیشتری برای صادرات برخوردارند. به خصوص در زمان اوج گیری صادرات به روسیه، این دو محصول، محبوب ترین ها بودند. از طرفی هنوز جای پیشرفت ایران در صادرات بسیاری از محصولات بسیار باز است، برای مثال جایگاه ایران در صادرات پیاز میتواند بهبود پیدا کند

مراحل صادرات سبزی خشک

در اینجا به شکل خلاصه مراحل صادرات سبزی خشک را نام می بریم :
نخستین مرحله تهیه کارت بازرگانی است، در مرحله ی دوم باید شیوه ی صادرات سبزی خشک را انتخاب کنید مرحله ی سوم که یکی از مهم ترین مراحل صادرات است، تامین کالا می باشد که در این مرحله باید دقت بسیاری به خرج داد، پس از آن خریدار خارجی را پیدا کرده و ترجیحا به دنبال یک نماینده در آن کشور نیز بگردید، پس از آن روش حمل و نقل را انتخاب کنید و در نهایت به فکر روش بسته بندی باشید تا کالای خود را ارسال کنید.

تحلیل بازار فروش و صادرات سبزی خشک

تامین سبزی خشک برای صادرات

یکی از مهمترین مراحل در زمینه ی صادرات سبزی خشک، تامین محصولات است زیرا اگر با قیمت یا کیفیت مناسبی آن را تهیه نکنید، منجر به شکست شما در زمینه ی صادرات می شود به این دلیل که اگر برای مثال کیفیت محصول مناسب نباید ممکن است در زمان تحویل بار به مشتری به مشکل بخورید و اگر قیمت مناسب نباشد ممکن است خریداری پیدا نکنید یا اگر معامله کردید هم آن خریدار دیگر به سراغ شما نیاید. به همین دلیل خرید سبزی خشک صادراتی را میتوان حساس ترین مرحله ی صادرات دانست و به همین دلیل در این زمینه ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

کد خبر: ۱۵۱٬۷۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha