۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۱
سهل انگاری در زمینه برخورد با محتکرین| درباره اصلاح قیمت‌ها اقناع سازی نشد
عضو کمیسیون امور داخلی کشور در گفتگو با بازار:

سهل انگاری در زمینه برخورد با محتکرین| درباره اصلاح قیمت‌ها اقناع سازی نشد

جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: متاسفانه در پی عدم اقناع سازی در زمینه اصلاح قیمت ها، مردم وارد یک شوک قیمتی در کالاها شدند.

جلال رشیدی کوچی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به اجرای حذف ارز ترجیحی و اصلاح قیمت‌ کالاها از سوی دولت گفت: دو نکته در شرایط موجود بسیار حائز اهمیت است یک، نوع ادبیاتی که دولتمردان با مردم در این بخش به کار می‌برند، چرا که مردم به حق از برخی موضوعات معیشتی ناراحت و عصبانی هستن.

وی با بیان اینکه در راستای اصلاح قیمت‌ها اقناع سازی لازم از سوی دولت مدنظر قرار نگرفت، تصریح کرد: متاسفانه در پی عدم اقناع سازی لازم مردم وارد یک شوک قیمتی در کالاها شدند.

این نماینده مجلس دومین نکته حائز اهمیت در این بخش را معطوف به نظارت به نرخ کالاها دانست و تاکید کرد: اگر دولت در این مرحله که مرحله گذار است، در بعد نظارتی اصلاح قیمت ها به درستی عمل نکند قطعاً این طرح به نتایج مطلوب خود دست پیدا نخواهد کرد.

رشیدی کوچی اظهارکرد: اگر نظارت بر بازار کالاهای اساسی مردم تا دیروز ۱۰۰ درصد اهمیت داشته امروز به هزار درصد رسیده است و باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس با بیان اینکه متاسفانه شاهد احتکار کالا در برخی بخش‌ها هستیم، گفت: نباید با کسانی که دست به احتکار می‌زنند مماشات کرد لذا انتظار ما از دولت این است که ابعاد اقدامات نظارتی خود بر کالاهای اساسی مردم را به شدت تقویت کند.

وی با بیان اینکه دولتمردان برای نظارت بر قیمت کالاهای اساسی مردم نباید ساعت و روز بشناسند، اظهارکرد: باید به تمامی گزارش‌های نظارتی که در زمینه افزایش قیمت کالاها به نهادها واصل می شود، رسیدگی و بازرسی‌ها تقویت شود.

رشیدی کوچی با بیان اینکه متاسفانه بازرسی‌ها در زمینه احتکار کالاها به درستی صورت نمی گیرد گفت: متاسفانه در زمینه بازرسی احتکار کالاها سهل‌انگاری صورت می گیرد و باید جلوی این موضوع گرفته شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۷۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha