۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۲
فارس آماده همکاری برای استحکام روابط اقتصادی با قطر است | افتتاح کنسولگری قطر در شیراز
در گفتگو با بازار اعلام شد؛

فارس آماده همکاری برای استحکام روابط اقتصادی با قطر است | افتتاح کنسولگری قطر در شیراز

شیراز- استان فارس برای استحکام روابط اقتصادی با قطر آمادگی دارد و به زودی هیأت تجاری فارس به منظور گسترش روابط تجاری و تقویت زمینه های صادرات کالا به کشور قطر اعزام می شود.

بازار؛ گروه استان‌ها: افزایش مبادلات اقتصادی و تجارت‌های مالی استان فارس با کشورهای حوزه خلیج فارس می‌تواند منشأ اتفاقات خوبی در حوزه اقتصاد این استان باشد. توسعه ارتباط با کشورهای هدف از طریق استان فارس نه تنها موجب توسعه شاخص‌های اقتصادی کشور می‌شود بلکه فارس را نیز در میان استان‌های پیشرو کشور به نقط عطفی تبدیل می‌کند.

طی چند سال اخیر شاهد بودیم که خطاهای دیپلماسی شرایط استفاده از این ظرفیت را فراهم نکرده است. در این راستا با توجه به نزدیکی سرزمینی و همسایگی و منافع و مزیت‌های مشترک اقتصادی ایران و استان فارس با کشورهای حاشیه خلیج فارس، افزایش روابط و تنوع‌بخشی به زمینه‌های همکاری می تواند به برداشتن گام‌های جدی و تازه‌ای برای تقویت روابط و بهره برداری اقتصادی منجر شود.

تقویت پیوندهای تجاری فارس با قطر
رییس اتاق بازرگانی استان فارس از گسترش و تقویت روابط اقتصادی و بازرگانی این استان با کشورهای حاشیه خلیج فارس خبر داد و گفت: در گام اول برای تحقق این مهم کنسولگری قطر در استان فارس افتتاح خواهد شد.

جمال رازقی در گفتگو با بازار، با عنوان اینکه افتتاح کنسولگری قطر در استان فارس در روزهای آتی انجام خواهد شد، اظهار کرد: این کار با هدف ارتقای سطح روابط و جذب سرمایه گذاری صورت خواهد گرفت و ما در این راستا آماده همکاری برای استحکام روابط اقتصادی و بازرگانی فارس با قطر هستیم. وی خاطر نشان کرد: با اراده مستحکم دو طرف می توانیم موانع موجود برای گسترش روابط فارس با قطر را برطرف وپیوندهای تجاری را تقویت کنیم.

رییس پارلمان بخش خصوصی فارس گفت: زمینه ها و ظرفیت های فراوانی برای توسعه ‏همکاری ها در عرصه سیاسی و اقتصادی میان ایران و قطر وجود دارد که باید از آن استفاده کرد و از این ‏همکاری های مشترک به نفع گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور بهره جست.

استان فارس این توانایی و ظرفیت را داردکه نیازهای کشور قطر در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی، مواد معدنی و بخش های دیگر را تامین کند

رازقی به تشریح توانمندی های فارس در بخش های مختلف پرداخت و گفت: استان فارس این توانایی و ظرفیت را داردکه نیازهای کشور قطر در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی، ساختمانی، مواد معدنی و بخش های دیگر را تامین کند.

اعزام هیأت تجاری فارس به قطر در آینده ای نزدیک
وی همچنین از دیگر توافقات فارس با قطر خبر داد و گفت: به زودی هیأت تجاری فارس به منظور گسترش روابط تجاری و تقویت زمینه های صادرات کالا به کشور قطر اعزام خواهند شد ؛ این سفر می تواند از گام‌های تحول‌آفرین در تقویت روابط تجاری فارس با کشور فطر باشد.

رازقی با اشاره به موقعیت صنعتی،تولیدی، بازرگانی و کشاورزی فارس، اظهار کرد : این استان با توجه به نزدیک بودن به قطر آماده تامین نیازمندی های این کشور در بخش های مختلف است.

رییس اتاق بازرگانی فارس تصریح کرد: فارس به با تولید بیش از ۱۰ درصد از محصولات کشاورزی و لبنی، رتبه دوم کشور را در اختیار دارد و در این حوزه می تواند صادرات قابل توجهی به کشور قطر داشته باشد و محصولات موردنیاز این کشور را در بخش کشاورزی تولید و تامین کند.

ضرورت برنامه ریزی برای افزایش ورودی توریسم درمانی به شیراز
رازقی به اهمیت برنامه ریزی برای افزایش ورودی گردشگر، خصوصا توریسم درمانی از قطر وسایر کشورهای خلیج فارس به شیراز اشاره و عنوان کرد: شهر شیراز و استان فارس قطب پزشکی جنوب کشور و محل مراجعه بسیاری ازافراد از کشورهای حاشیه خلیج فارس است و در این راستا باید از به ظرفیت توجه ویژه داشت و شرایط را برای درمانبی ماران کشورهای مذکور در مراکز پزشکی شیراز تسهیل کرد.

کد خبر: ۱۵۱٬۷۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha