۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
همدان در زمینه حمل و نقل بین المللی کالاهای صادراتی با مشکل مواجه است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

همدان در زمینه حمل و نقل بین المللی کالاهای صادراتی با مشکل مواجه است

همدان - خورشیدی، رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان بابیان اینکه همدان شرکت حمل و نقل بین المللی مناسب ندارد، گفت: جابجایی محموله صادراتی از یک کامیون به کامیون دیگر باعث نابودی بار می شود.

هادی خورشیدی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه همدان شرکت حمل و نقل بین المللی ندارد و به شرکت حمل و نقل «جام جم» نیز اولتیماتوم داده شده که طی ماه آینده یک نمایندگی بگیرد و تعداد کامیون ها و ماشین های خود را افزایش دهد تا در دسترس باشد، گفت: اظهار کرد: در بحث حمل و نقل سه موضوع افزایش قیمت، عوارض حمل و نقل جاده‌ای و حمل و نقل بین المللی و پایانه‌ها حائز اهمیت است.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان با اشاره به اینکه کالاهای صادراتی تا مرز با کامیون ارسال می‌شوند و از مرز به بعد باید ماشین عوض کنند، ادامه داد: به طور تقریبی از همدان ماهانه ۵۰۰ تن محصول صادرات می‌شود.

وی گفت: باید حل مسائل مرتبط با مبدا و مقصد صادرات مورد نظر باشد چرا که ماشین به ماشین شدن محصولاتی همچون تره بار باعث نابودی آن می‌شود و همین مسئله ضرورت افزایش تعداد ماشین های پایانه حمل و نقل صادراتی را مورد تاکید قرار می دهد.

وی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های بین المللی حمل و نقل در استان همدان کم است و نمی‌توان با یک شرکت بین المللی در استان همدان کار کرد و مجبوریم که یک یا دو شرکت دیگر در استان ایجاد کنیم، گفت: توسعه صادرات استان همدان به شرکت‌های بین المللی صادراتی نیاز دارد.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی همدان عنوان کرد: وجود چند شرکت بین المللی حمل و نقل باعث رقابت و کاهش قیمت‌ها می‌شود و از طرفی از نظر تعداد ماشین هم با هم لینک می‌شوند.

خورشیدی با بیان اینکه پایانه صادراتی همدان مورد تایید ما نیست و نمایندگان ادارات مرتبط با صادرات در پایانه مستقر نیستند که این موضوع مشکل ساز شده است، گفت: باید یک پایانه کامل، دارای انبار متعدد، سایت حمل و نقل و ... در استان همدان داشته باشیم.


کد خبر: ۱۵۱٬۷۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha