۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
ابلاغ تغییر تعرفه‌های گاز از اوایل خرداد

ابلاغ تغییر تعرفه‌های گاز از اوایل خرداد

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: تغییر تعرفه‌های گاز امسال زودتر ابلاغ می‌شود تا مردم فرصت انجام اقدامات برای مدیریت مصرف را داشته باشند.

به گزارش بازار، سید جلال مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران درباره ابلاغ تعرفه گاز از اوایل خرداد افزود: الزامات قانونی مثل بند «م» تبصره یک قانون بودجه درباره تعیین الگوی مصرف برای بخش‌های مختلف و بند «ک» تبصره ۱۵ درباره بخشودگی گاز خانوارهای مستمند تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی وجود دارد که می‌گوید تعیین تعرفه برای مابقی بخش‌ها باید به گونه‌ای باشد که این بخشودگی را جبران کند و غیر یارانه‌ای شود.

وی گفت: شرکت ملی گاز از طریق وزارت نفت پیشنهادات خود را درباره تغییر تعرفه‌های گاز پرمصرف‌ها به دولت ارسال کرده؛ زیرا طبق بند «ب» ماده یک قانون هدفمندی یارانه‌ها، تعیین تعرفه‌ها از اختیارات دولت است. اگر ابلاغیه جدیدی به شرکت ملی گاز ارسال شود، برای ما لازم الاجراست و آمادگی آن را داریم.

نور موسوی ادامه داد: اگرچه پارسال نسبت به سنوات گذشته بسیار سرد بود، اما در تعرفه پارسال تغییراتی را در تعرفه‌ها داشتیم که با وجود ابلاغ آن در دوم آذر، اثر قابل قبولی داشته است.

وی گفت: تغییر تعرفه‌ها برای امسال زودتر ابلاغ می‌شود تا هم مردم مطلع شوند و هم ما بتوانیم تشریح بیشتری انجام دهیم و اثربخشی آن را در بازیافت گاز و مصرف بهینه در بخش خانگی در دوره سرد شاهد باشیم.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: با ابلاغ زودتر تعرفه‌های جدید، علاوه بر پرداخت هزینه‌های کمتر در بخش خانگی با تشکیل بازار گاز در بورس، مشترکین می‌توانند از محل گاز مازاد بر مصرف داخلی، در این بازار مشارکت کنند. از سوی دیگر، می‌توانیم اعمال محدودیت کمتر و پوشش گازرسانی بیشتری را برای صنایع بالادستی داشته باشیم.

نورموسوی ادامه داد: انتظار داریم که از خرداد بتوانیم ابلاغیه را دریافت کنیم تا مقدمات کار برای سیستم مکانیزه و اطلاع رسانی فراهم شود تا به دوره سرد برسیم؛ البته ابلاغیه شامل دوره گرم نیز می‌شود، اما، چون مصارف دوره گرم بسیار پایین است، از نظر مبلغ گازب‌ها محسوس نیست.

وی افزود: تشریح این موضوع نیاز به زمان بندی دارد و باید این فرصت را هم برای مردم فراهم کنیم که اقدامات لازم برای مدیریت مصرف خود را انجام دهند.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha