۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
چگونه در آلمان خانه بخریم؟

چگونه در آلمان خانه بخریم؟

امروزه یکی از روش های سرمایه گذاری که سرمایه گذاران خارجی استقبال زیادی از آن کرده اند، خرید خانه در کشور های خارجی می باشد.

به گزارش بازار، امروزه یکی از روش های سرمایه گذاری که سرمایه گذاران خارجی استقبال زیادی از آن کرده اند، خرید خانه در کشور های خارجی می باشد. آلمان، فرانسه، هلند، ترکیه و... کشور هایی هستند که امروزه متقاضیان زیادی قصد خرید ملک در آنها را داشته اند. از آنجایی که سرمایه گذاری در کشور ها یکی از روش های اخذ اقامت دائم و موقت است، درخواست متقاضیان برای خرید ملک در این کشور ها افزایش یافته است. قطعا برای خرید خانه، ملک، ویلا و... در کشور دیگری شما باید آگاهی بیشتری را در رابطه با نرخ تورم، شاخص های اقتصادی، نرخ مصادره اموال و... کسب نمایید. در برخی از کشور ها خرید ملک برای متقاضیان خارجی امکان پذیر نمی باشد. به همین خاطر در این موضوع بهتر است که با مشاوران و وکلایی که اطلاعات جامعی دارند مشورت نمایید.

از آنجایی که خرید ملک در کشور آلمان در سال های جاری مورد استقبال افراد زیادی واقع شده است، در این رابطه باید بگوییم، این کشور همانند کشور ترکیه به افرادی که ملک خریداری می کنند، اقامت دائم اعطا نمی کند. این جمله بدین معنی است که شما می توانید با خرید خانه در ترکیه، به اقامت دائم و پس از آن تابعیت ترکیه دست پیدا کند. به همین خاطر اکثر کشور های اروپایی برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت روش های دیگری را پیشنهاد می دهند که خرید ملک و خانه در آن روش ها نمی باشد. از آنجایی که اقتصاد کشور آلمان هر ساله در حال توسعه است، شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری داراست. به همین خاطر ما قصد داریم تا در این مقاله در رابطه با نحوه خرید خانه در آلمان صحبت نماییم.

خرید ملک در کشور آلمان

یکی از روش های سرمایه گذاری در آلمان از طریق خرید خانه و ملک می باشد. از آنجایی که آلکان یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا می باشد و دارای ثبات اقتصادی است، بسیاری از سرمایه گذاران خارجی این کشور را برای سرمایه گذاری انتخاب می نمایند. از آنجایی که سرمایه گذاری در آلمان روش های گوناگونی دارد، متقاضیان می توانند با توجه به بودجه شان یکی از این روش ها را برای سرمایه گذاری انتخاب نمایند. البته تمامی روش های سرمایه گذاری در آلمان، موجب اخذ اقامت این کشور نمی شود. به همین خاطر متقاضیان باید قبل از هر اقدامی در خصوص شرایط و محدودیت های سرمایه گذاری اطلاعات جامعی را کسب نمایند.

یکی از راحت ترین روش های سرمایه گذاری در آلمان، خرید ملک در این کشور می باشد. از آنجایی که کشور های اروپایی مالیات های زیادی را برای خریدار و فروشنده ارائه کرده اند، بهتر است هنگام خرید ملک از این قوانین مالیاتی اطلاع کامل داشته باشید. با خرید ملک در آلمان، شما نمی توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید؛ اما می توانید ویزای توریستی بلند مدت اخذ نمایید و به این کشور رفت و آمد داشته باشید.

مراحل خرید خانه در کشور آلمان

توجه داشته باشید که خرید ملک در آلمان پروسه چندان طولانی ندارد. به همین خاطر شما با آگاهی از مراحل خرید ملک در این کشور می توانید این پروسه را برای خودتان راحت تر نمایید. در مراحل اول خرید ملک، شما باید با فروشنده ملکی که پسند کرده اید پیش نویس یک قرارداد را تهیه نمایید. در این پیش نویس باید مواردی همچون ارزش ملک، چگونگی پرداخت هزینه ملک و مبلغ پیش پرداخت ذکر شود.

در مرحله دوم خرید خانه در کشور آلمان، در صورتی که این پیش نویس توسط خریدار تایید شود، وی باید ۱۰ درصد از مبلغ خانه را به حساب دفتر اسناد واریز نماید. پس از واریز این مبلغ شما به مدت ۴ هفته فرصت دارید تا مالیات مربوط به آن ملک را به دولت پرداخت نمایید. توجه نمایید که مبلغ این مالیات به شهری که شما قصد خرید ملک در آن را دارید بستگی دارد و می تواند مبالغ مختلفی باشد. مالیات پرداختی برای ملک های خریداری شده با توجه به شهری که در آن قرار گرفته اند از ۳ تا ۷ درصد متغیر می باشد.

چگونه در آلمان خانه بخریم؟

در مرحله آخر، قراردادی که بین مالک و خریدار عقد شده است به امضای هر دو نفر در آمده و ملک به صورت کامل به فروش می رسد و به شما تحویل داده می شود. متقاضیانی که قصد رفتن به کشور های اروپایی را دارند، باید این مورد را در نظر داشته باشند که برای مثال برای مهاجرت به استرالیا باید شرایط و محدودیت های مربوط به آن کشور را مورد بررسی قرار دهند؛ چرا که میزان مالیات و هزینه های خرید و فروش ملک در هر کشوری متفاوت می باشد.

بهترین شهر های کشور آلمان

قطعا سرمایه گذاران برای خرید ملک و خانه باید با شهر های محبوب و مناسب سرمایه گذاری در آلمان آشناییت کلی را دارا باشند. البته بهتر است برای خرید ملک از مشاوران املاک در آلمان آگاهی مناسبی را کسب نمایید؛ چرا که هیچکس بجز مشاوران املاک با محل ها و شهر های مناسب برای سرمایه گذاری در آلمان آشناییت ندارد. برخی از شهر های مناسب آلمان برای خرید ملک عبارت است از:

  • برلین
  • مونیخ
  • فرانکفورت
  • هامبورگ
  • دوسلدورف

قطعا خرید ملک در شهر های ذکر شده قیمت بالاتری را نسبت به سایر شهر های آلمان دارا هستند. از آنجایی که سرمایه گذاران قصد دارند تا ملکی را برای سرمایه گذاری خریداری کنند، نمی خواهند که پس از گذشت یک الی دو سال از خرید آن خانه در آلمان دچار ضرر و زیان مالی شوند. به همین خاطر شهری را برای سرمایه گذاری انتخاب می نمایند که از هر نظر مطمئن و مناسب سرمایه گذاری باشد.

از دیگر موضوعات مهمی که در قیمت و ارزش ملک حائز اهمیت است، منطقه ای است که خانه در آن واقع شده است. همچنین امکانات و سن بنا آن خانه تاثیر مستقیمی را بر روی ارزش آن ملک داراست. از آنجایی که شهر های برلین، مونیخ، فرانکفورت و... از شهر های مهم آلمان به حساب می آیند، قطعا ملک های موجود در آنها نیز ارزش بالاتری دارد. به صورت متوسط می توان گفت که قیمت خرید ملک در شهر برلین متری ۵.۸۴۴ یورو، در شهر مونیخ ۹.۹۳۷ یورو و در شهر های اطراف آلمان ۳.۳۸۶ یورو می باشد.

کد خبر: ۱۵۱٬۶۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha