۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۶
ساخت دستگاه‌های تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌های دانش بنیان
رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد

ساخت دستگاه‌های تجهیزات پزشکی توسط شرکت‌های دانش بنیان

­قناعتی، رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران از اقدام شرکت‌های دانش بنیان به اختراع و ساخت دستگاه‌های تجهیزات پزشکی برای نخستین بار در دنیا خبر داد.

به گزارش بازار، حسین قناعتی در کارگروه دانش بنیان اجلاس روسای دانشکده‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در مازندران، گفت: علاوه بر اختراع برخی از تجهیزات پزشکی که برای نخستین بار، متخصصان ایرانی در دنیا ساخته اند، دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز به اندازه همه‌ی مراکز صنعتی و فنی در این زمینه اختراعات داشته و تجهیزات پزشکی ساخته و ارائه کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: هم اکنون در عرصه پژوهش انتشار سند ثبت اختراع خیلی مهم است و در این زمینه ایران رتبه ۳۹ دنیا را داراست.

حسین قناعتی تاکید کرد: شهر فناوری شهید سلیمانی که در ۱۷۰ هزار هکتار در حال ساخت است و ۱۰۰۰ شرکت دانش بنیان و استارتاپی را تحت پوشش خواهد داد، متعلق به همه دانشگاه‌های علوم پزشکی است بنابراین همه دانشگاه‌ها باید در این راستا کمک کنند تا بتوانند از امکانات آن در آینده استفاده کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: سودآوری شرکت‌های دانش بنیان فقط در دارو بیش از ۳۰۰ میلیون دلار است و ادامه اقداماتی مانند ساخت این شهرک می‌تواند کشور را از مصرف کننده به تولید کننده تکنولوژی تبدیل کند.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha