۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
موانع تولید ۸ واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت | بدهی بانکی در صدر مشکلات
رئیس صمت فارس:

موانع تولید ۸ واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت | بدهی بانکی در صدر مشکلات

شیراز- رئیس سازمان صمت استان فارس از رسیدگی به موانع تولید در هشت واحد تولیدی این استان خبر داد و گفت: تعیین تکلیف اقساط معوقه، بدهی مالیاتی، تقسیط پرداختی بخش انرژی از جدی ترین مشکلات واحدها بود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی صمت استان فارس، حمید رضا ایزدی با بیان اینکه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و کمیته اجرایی ارتقاء توان تولید اقتصاد مقاومتی فارس مشکلات هشت واحد صنعتی مورد بررسی قرار گرفت، تاکید کرد: تعیین تکلیف بدهی بانکی و تقسیط بدهی مالیاتی، تعیین تکلیف تامین گاز از جمله مشکلات این واحد ها بود.

وی افزود: تعیین تکلیف و رفع توقیف تملک، انتقال مالکیت زمین وتخصیص سوخت و... دیگر معضلات واحد ها بود که در این نشست مطرح و پس از بحث و تبادل نظر و دریافت نظرات مدیران دستگاه های مرتبط نسبت به صدور مصوبات برای رفع موانع این واحد ها تصمیمات عملیاتی و اجرایی در راستای رفع شدن مشکلات واحدهای تولیدی اتخاذ شد.

رئیس صمت استان فارس بیان کرد: پالایش پارسیان سپهر، تولیداستحصال اتان از گاز طبیعی سیمان لارستان، پولاد ورزان کیمیا، تولید مخازن فلزی به نوآوران توانگر ویدا (گروه صنعتی بنتو) بسته بندی و فرآوری خرما سردخانه نگهداری میوه، ستاره یخی آسیا تولید خوراک آماده و نیمه آماده و توسعه عمران صفا شهر، تولیدفرآورده های لبنی ازجمله واحدهای تولیدی معرفی شده در این کارگروه بودند که مشکلات آن‌ها در چارچوب مقررات و ظرفیت‌های قانونیمانع‌زدایی شدند.

ایزدی با تاکید بر اینکه فلسفه تشکیل این کارگروه، تسهیل حوزه تولید و فرصت خوبی برای حل مشکلات واحدهای تولیدی است‌ افزود: بهره‌گیری از ظرفیت شهرستان‌ها، اثربخشی و نتیجه‌محور بودن مصوبات، بازدید از واحدهای تولیدی، رفع مسائل ومشکلات واحدهای پر اشتغال و دانش‌بنیان و زمان‌بندی برای اجرای مصوبات از رویکردهای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان است.

وی با اشاره به توانمند سازی و بهره مندی واحدهای تولیدی از دانش و تکنولوژی روز دنیا در حفظ و تثبیت اشتغال پایدار و افزایش صادرات تصریح کرد: از آنجا که صنعت نقش موثری در ارتقای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال و توسعه پایدار دارد ضروری است که واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی در راستای شناسایی و حضور مستمر در بازارهای جدید جهانی بابالا بردن سطح کیفیت محصولات تولیدی زمینه حضور خود در بازارهای صادراتی هدف را فراهم سازند.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha