۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشاورزی زمینه اشتغال ۳۵ هزار نفر را فراهم می‌کند
مدیر بزرگ‌ترین شهرک استوایی کشور:

۴ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در کشاورزی زمینه اشتغال ۳۵ هزار نفر را فراهم می‌کند

اندیمشک- جباری، مدیر بزرگ‌ترین شهرک استوایی کشور گفت: سرمایه‌گذاری چهار میلیون دلاری در صنعت کشاورزی زمینه اشتغال ۳۵ هزار نفر در کشور را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

محمد جباری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: خودکفایی، ممانعت از خروج ارز و ارزآوری پس از خودکفایی و صادرات محصول، کاشت باف، مدیریت منابع آب، توسعه پایدار و ایجاد اشتغال پایدار از مزیت‌های کشت گلخانه‌ای در کشور است.

وی افزود: سالانه ۳۷۵ هزار تون واردات محصول موز پاپایا کوتاه برای تامین نیاز کشور به این محصول خوراکی انجام و این اقدام منجر به خروج خروج ۲۵۵ میلیون دلار ارز برای واردلات موز از کشور می‌شود.

مدیر بزرگ‌ترین شهرک استوایی کشور با بیان اینکه در هکتار دو هزار نهال موز پاپایا کوتاه کاشته خواهد شد، گفت: هر اصله نهال موز پاپایا در مدت زمان کم‌تر از یک سال در ارتفاع دو متر ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم محصول موز می‌دهد.

جباری عنوان کرد: برای احداث یک پالایشگاه مشابه فازهای جنوبی پارس هشت میلیون دلار هزینه می‌شود که با تخصیص نیمی از این اعتبار در صنعت کشاورزی در استان خوزستان و کشور می‌توان ۳۵ هزار نفر فرصت اشتغال پایدار مستقیم ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: با ایجاد یک گلخانه یک هکتاری در هر هکتار ۶۰ تن موز پاپایا کوتاه که از محصولات متوسط و پر تقاضا محسوب می‌شود که پایه عرضه آن بر اساس دلار بوده تولید و در شرایط خطیر خشک‌سالی برای مدیریت آب یک راهکار ارزشمند محسوب خواهد شد.

مدیر شرکت صنعتی شهرک‌ صنعتی گوزن زرد گفت: انجام اقدامات تحقیقاتی برای بخش خصوصی هزینه دربر دارد که با حمایت دولت و وزارت جهاد کشاورزی شرکت‌های اقتصاد بنیان می‌توانند گام‌های بلندی را در معرفی محصولات پرتقاضا تولید و مدیریت را آب را نیز به درستی انجام دهند.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha