۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱
راهنمای خرید درب اتوماتیک|آنچه که هنگام خرید درب اتوماتیک باید به آن توجه نمایید

راهنمای خرید درب اتوماتیک|آنچه که هنگام خرید درب اتوماتیک باید به آن توجه نمایید

خرید درب اتوماتیک برای اکثر ساختمان ها و مراکز مختلف ، ضرورت دارد. مهمترین دلایل خرید این نوع درب ها را مرور می کنیم.

چندین نوع درب اتوماتیک داریم ؟

بازار؛ گروه صنعت: درب اتوماتیک، از درب های مدرنی هستند که در اکثر ساختمان ها و مجتمع های امروزی به کار می روند. درب اتوماتیک را به طور کلی به سه دسته طبقه بندی می کنند. درب اتوماتیک شیشه ای و درب اتوماتیک پارکینگی و کرکره برقی، این دسته بندی می باشند. هر یک از این درب ها خود به چندین نوع تقسیم می شوند.

درب اتوماتیک شیشه ای: درب اتوماتیک شیشه ای شامل یک ست فریم و شیشه در شکل های مختلف می باشد که برای جداسازی فضاهای گوناگون به کار می رود.

درب اتوماتیک پارکینگی: یکی دیگر از گزینه های خرید درب اتوماتیک، درب اتوماتیک پارکینگی می باشد. این نوع درب ها برای کنترل عبور و مرور و حفظ امنیت ساختمان ها به کار می روند. درب اتوماتیک پارکینگی در چندین مدل می باشد که هر یک از آنها برای مکان خاصی مناسب می باشد.

کرکره برقی: مهمترین کاربرد کرکره برقی برای پارکینگ است. کرکره برقی با توجه به تیغه ای که برای آن به کار رفته است، قیمت متفاوتی دارد. سطح امنیتی انواع کرکره برقی بر اساس نوع تیغه آن، متفاوت است. تیغه های پلی کربنات، امنیت بیشتری را ایجاد می کنند. تیغه های گالوانیزه را برای کرکره برقی های پارکینگ ساختمان های معمولی به کار می برند که به امنیت بالایی نیاز ندارند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت انواع کرکره های برقی بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

https://www.ipaco-er.com/%D8%B3%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B4-%DA%A9%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D9%87/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA-%DA%A9%D8%B1%DA%A9%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C.html

اجزای اصلی درب اتوماتیک چیست؟

هنگر، تسمه، قفل، موتور، سنسور، ریموت، مرکز کنترل، میکرو سوئیچ، ریل و... از اصلی ترین اجزای تشکیل دهنده درب اتوماتیک می باشند. با توجه به نوع درب ممکن است قطعات دیگری در آنها به کار رفته باشند. تمامی این قطعات در باز و بسته شدن درب اتوماتیک نقش دارند و هر یک، وظیفه خاصی را انجام می دهند.

دلایل خرید درب اتوماتیک چیست ؟

مهمترین دلایلی که سبب می شوند شما را به فکر خرید این نوع درب ها بیاندازند، موارد زیر می باشند.

کنترل بهداشت

در بیشتر مراکز درمانی، فرودگاه ها و... از درب های اتوماتیک استفاده می شود. زیرا درب اتوماتیک بدون دخالت دست، باز و بسته می شود. درب اتوماتیک با سیستم تهویه هوا این شرایط را ایجاد می کند که با افزایش فشار هوا از وارد شدن آلودگی ها به داخل محیط ممانعت به عمل آورده شود. در نتیجه درب اتوماتیک برای اتاق جراحی و... بسیار مناسب است.

جذب مشتری

مشتریان، ورود به مغازه ها یا فروشگاه هایی که دارای درب اتوماتیک می باشند را ترجیح داده و به ورود به مغازه هایی با درب های دستی، تمایلی ندارند. بنابراین یکی از مهمترین دلایل خرید درب اتوماتیک، جذب مشتری است. در این راستا، ضرورت دارد که تمامی مراکز خرید، فروشگاه های خرده فروشی، هایپراستارهای بزرگ و... دارای درب اتوماتیک باشند.

سهولت استفاده و نگهداری

تردد از درب اتوماتیک بسیار آسان است. حتی افرادی که دچار مشکلات جسمی مانند معلولیت هستند به راحتی می توانند از این درب ها عبور و مرور کنند. درب های اتوماتیک امروزی با بهره گیری از ماکزیمم استانداردهای کیفی و ایمنی طراحی و تولید شده اند. با نصب اصولی و نگهداری صحیح از آنها، می توان سالیان سال از آنها استفاده نمود. یک درب اتوماتیک با کیفیت و مهندسی ساز، به شرطی که به درستی نصب شده باشد شما را از تعمیرات مکرر درب، بی نیاز می کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع درب اتوماتیک بر روی لینک زیر کلیک نمایید :

https://www.ipaco-er.com/automatic-door/automatic-door-price/automatic-door-price-calculation.html

استفاده از فضای کم، دلیل خرید درب اتوماتیک

برای مکان هایی که دارای ترافیک بالای عبور و مرور هستند، درب اتوماتیک بسیار مناسب است. زیرا باز و بسته شدن لنگه های درب به داخل فضا نمی باشد و این مسئله سبب می شود که در حین باز بسته شدن، هیچگونه فضایی اشغال نشود. اصلی ترین دلیل استفاده از درب اتوماتیک در فرودگاه ها و مراکز خرید بزرگ، این مسئله است.

جلوه و زیبایی

درب های اتوماتیک در مدل ها، اندازه ها، رنگ ها و طرح های مختلفی می باشند. با توجه به نمای داخلی یا بیرونی مکان موردنظر، می توان مدل های مختلفی از این نوع درب ها را سفارش داد. برخی از درب های اتوماتیک به صورت تمام شیشه ای، آلومینیومی، چوبی و... می باشند. انواع مدل های درب اتوماتیک شامل درب های اتوماتیک چرخان، درب اتوماتیک شیشه ای کشویی، درب های اتوماتیک تاشو و... می باشند.

ایمنی، دلیل خرید درب اتوماتیک

استفاده از درب اتوماتیک سبب افزایش امنیت می شود. دسترسی امن به دارایی های شما، یکی از مهمترین مزایای نصب درب اتوماتیک است. در صورتی که شما بخواهید می توانید باز و بسته شدن درب اتوماتیک را متوقف کنید تا شخص مشکوک امکان وارد شدن به مغازه یا دفتر شما را نداشته باشد. احتمال آسیب دیدگی در حین ورود و خروج از درب اتوماتیک، صفر است. زیرا حسگرهای موجود در درب به محض قرارگیری فردی مقابل آن، از بسته شدن درب جلوگیری می کنند و احتمال گیر کردن در آن وجود ندارد.

مصرف برق درب های اتوماتیک بالاست؟

اغلب درب های اتوماتیک امروزی مجهز به موتور DC با ولتاژ پایین می باشند. موتور DC، تبدیل انرژی الکتریکی به نیروی مکانیکی را سبب می شود. بیشترین مصرف برق درب اتوماتیک، در زمان باز و بسته شدن درب است. البته مقدار تخلیه انرژی در زمان کار نکردن درب را باید لحاظ نمود. اما به طور کلی به دلیل موتورهایی که در این نوع درب ها نصب می کنند، مصرف برق درب اتوماتیک بالا نیست. البته در زمان خرید درب اتوماتیک باید به مصرف برق نوع دربی که خریداری می کنید، توجه داشته باشید.

عملکرد درب اتوماتیک در زمان قطعی برق چگونه است؟

درب اتوماتیک برای باز و بسته شدن به جریان الکتریکی نیاز دارد. در نتیجه در زمان قطعی برق، امکان باز و بسته شدن به شیوه همیشگی وجود ندارد. از این رو، کلیدهای اضطراری در این درب ها طراحی شده است که امکان باز و بسته کردن دستی درب را فراهم می کند.

کد خبر: ۱۵۱٬۵۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha