۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۷:۵۵
قرار گرفتن طلا در آستانه حمایت روانی ۱۸۰۰ دلار| احتمال اصلاح بیشتر قیمت وجود دارد
تحلیل بازار جهانی طلا؛

قرار گرفتن طلا در آستانه حمایت روانی ۱۸۰۰ دلار| احتمال اصلاح بیشتر قیمت وجود دارد

اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو مبنی بر قصد وی برای ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی طی ماه های آینده منجر به تضعیف حرکت قیمت طلا در بازار شده است.

به گزارش بازار، پیش‌بینی قیمت طلا امروز نشان می‌دهد که جفت XAU/USD با فشار نزولی بیشتر مواجه شده است. این کاهش قیمت طلا به دنبال اظهارات روز گذشته جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در وال استریت ژورنال نیویورک است که نشان دهنده ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی در راستای کاهش تورم اقتصادی در آمریکا است.

اگرچه اظهارات جروم پاول باعث ایجاد فضای مثبت برای دلار آمریکا می شود، ترس از افزایش تورم نیز مقداری از تقاضای سرمایه گذاران را به طلا وارد کرده و حرکت نزولی روزانه طلا را محدود می کند. با این حال، پیش‌بینی‌های قیمت طلا نشان می‌دهد که تأثیر بیانیه رئیس فدرال رزرو ممکن است عاملی تاثیرگذار و البته منفی بر قیمت طلا داشته باشد.

از زمانی که فدرال رزرو برای اولین بار در آوریل ۲۰۲۲ نرخ بهره را ۲۵ واحد افزایش داد، قیمت نقطه ای طلا روند نزولی خود را آغاز کرده است. افزایش نیم درصدی بیشتر نرخ طلا در این ماه نیز نشانگر حرکت ضعیف فلز زرد در بازار است.

قیمت طلا در ماه می ۴.۴۹ درصد کاهش یافت و بعد از ظهر امروز به پایین ترین سطح خود یعنی ۱۸۱۰.۴۲ دلار رسید. در معاملات امروز، قیمت طلا ۰.۲۹ درصد کاهش داشت و همچنان با نزدیک تر شدن این فلز گرانبها به نقطه حمایت روانی خود یعنی ۱۸۰۰ دلار، کاهش بیشتری را از خود نشان می دهد.

پیش بینی قیمت طلا

قرار گرفتن طلا در آستانه حمایت روانی ۱۸۰۰ دلار| احتمال اصلاح بیشتر قیمت وجود دارد


به نظر می رسد جفت XAU/USD حمایت روانی قیمت را در نقطه ۱۸۰۰.۳۴ دلار یعنی جایی که کف های ۲ فوریه و ۱۳ می در آن قرار دارند را به چالش بکشد. شکست این سطح قیمت در را برای خرس‌ها باز می‌کند تا به حمایت ۱۷۶۲.۵۱ دلاری (کم‌ترین سطح ۳ نوامبر ۲۰۲۱ و ۲ دسامبر ۲۰۲۱) دست یابند. در زیر این قیمت، اهداف اضافی به سمت جنوب در پایین‌ترین قیمت ۱۰۱۰ آگوست ۲۰۲۱ یعنی ۱۷۲۱.۷۶ دلار قرار دارد.

از طرف دیگر، یک جهش در حمایت ۱۸۰۰.۳۴ امکان فشار فروش را فراهم کرده و مقاومت ۱۸۳۲.۲۲ دلار (۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ و ۹ فوریه ۲۰۲۲) را به چالش خواهد کشید. قیمت ۱۸۵۰.۷۸ دلار (بالاترین قیمت ۲۵ ژانویه و ۹ می) نیز هدف اضافی به سمت شمال محسوب می شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۴۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha