۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
تهیه یک هزار و ۱۳۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همدان
استاندار همدان اعلام کرد:

تهیه یک هزار و ۱۳۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در همدان

همدان - استاندار همدان گفت: یک هزار و ۱۳۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان تهیه و نقشه برداری اولیه و اقدام لازم برای طرح تفصیلی صورت گرفته است.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد ظهر امروز و در حاشیه جلسه ویدئوکنفرانسی شورای عالی مسکن با حضور رییس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، استانداران کشور و مدیران اظهار کرد: تاکنون ۱۲۰ هزار نفر در استان همدان برای طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کردند که پس از پالایش‌ ۶۷ هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند اما با این وجود بررسی‌های لازم همچنان ادامه دارد.

وی گفت: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان همدان یک هزار و ۱۳۰ هکتار زمین تهیه شده است که نقشه برداری اولیه و اقدام لازم برای طرح تفصیلی صورت گرفته است.

استاندار همدان افزود: در حال حاضر در ۳۱ شهر استان وضعیت زمین جانمایی و تعیین تکلیف قطعی شده یا در حال پیگیری در کمیسیون‌های مختلف از جمله امور زیربنایی برای تعیین تکلیف این اراضی هستیم.

وی با بیان اینکه در زمینه تامین زمین برای واحدهای مورد نیاز در طرح ملی مسکن مشکلی نداریم، گفت: برای برش سهم استانی باید زمین مورد نیاز طرح نهضت ملی مسکن تامین شود که در حال پیگیری از دستگاه‌های مرتبط هستیم.

قاسمی‌فرزاد با اشاره به اینکه برای اقدامات اولیه مشکلی نداریم به گونه‌ای که در ملایر، تویسرکان، نهاوند و دیگر شهرها اقدامات اولیه آغاز شده است، گفت: یک‌هزار و ۱۳۰ هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و ساخت واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده که سهم شهرستان همدان ۶۸۰ هکتار است.

وی گفت: طبق تدبیر اتخاذ شده، امیدواریم عملیات اجرایی ۵۰ هزار واحد مسکونی در سطح استان را پیش از سفر هیئت دولت یا هم‌زمان با حضور رئیس جمهور در استان فراهم کرد و این واحدها را در کم‌ترین زمان در اختیار متقاضیان قرار داد.

کد خبر: ۱۵۱٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha