۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
تأمین اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی نفت برای طرح‌های محرومیت‌زدایی
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد

تأمین اعتبار ۷ هزار میلیارد تومانی نفت برای طرح‌های محرومیت‌زدایی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در نفت گفت: ۷ هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در هیات مدیره شرکت ملی نفت مصوب شده است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت نفت، محسن خجسته‌مهر سه‌شنبه (۲۷ اردیبهشت‌ماه) به مناسبت روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی با اشاره به اینکه در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بیش از ۱۰۰ قرارداد و تفاهم‌نامه به امضا رسید، افزود: مناطق عملیاتی نفت از شمال شرق کشور تا جنوب غرب کشور گسترده است.

وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت بیش از ۳ میلیارد دلار تفاهم‌نامه امضا کرد، تصریح کرد: به‌دلیل اهمیت این رویداد، رئیس‌جمهوری و رئیس مجلس، وزیران دولت، نمایندگان مجلس و سفیران از این نمایشگاه بازدید کردند.

معاون وزیر نفت با اشاره به اینکه ۱۲۰۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه در ۴۰ هزار مترمربع فضای مفید حضور داشتند و ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان و بیش از ۲۰ دانشگاه مطرح کشور در بیست‌وششمین نمایشگاه نفت شرکت کردند، تصریح کرد: در این نمایشگاه، با شرکت‌های خارجی نشست‌هایی برگزار و در آن بر قابلیت‌های ایران از نظر فنی و محتوایی تأکید شد.

خجسته‌مهر با اشاره به اینکه باید تلاش کنیم عملکرد دولت را در بخش صنعت نفت به تصویر بکشیم، افزود: در نمایشگاه بیست‌وششم، مذاکرات سرمایه‌گذاری با کشورهای مختلف داشتیم و با شرکت‌های دانش‌بنیان تک‌به‌تک صحبت کردیم و از این فرصت بهره گرفتیم تا پس از نمایشگاه وارد گام اجرایی شویم.

وی تأکید کرد: باید بیش از چیزی که اکنون وجود دارد واقعیت‌های اقتصاد کشور به تصویر کشیده شود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران به انجام مسئولیت‌های اجتماعی در نفت و سفرهای استانی اشاره کرد و گفت: ۷ هزار میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های عام‌المنفعه و محرومیت‌زدایی در نفت مصوب شده است.

امضای ۳ میلیارد دلار تفاهم‌نامه برای توسعه میدان‌های نفت و گاز
خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه بخش بالادست نفت بسیار سرمایه‌بر است، افزود: به‌دلیل تحریم امکان تأمین مالی از خارج از کشور محدود است، اما پتروشیمی‌ها در پایین‌دست صنعت نفت سرمایه بالایی دارند که با کمبود خوراک روبه‌رو هستند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور پتروشیمی‌ها در بالادست صنعت نفت وارد شدند و سرمایه‌گذاری کردند، ادامه داد: این سرمایه‌گذاری بازگشت سود بالایی دارد و برای ۲۰ سال تضمین دریافت خوراک خواهند داشت.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه ۵۰۰ میلیون دلار قرارداد برای جمع‌آوری گازهای مشعل در ماهشهر امضا شد، گفت: در نمایشگاه امسال نیز ۳ میلیارد دلار تفاهم‌نامه برای توسعه میدان‌های نفت و گاز با پتروشیمی‌ها و شرکت‌های اکتشاف و تولید امضا شد.

خجسته‌مهر با بیان اینکه همچنین اوراق سپرده کالایی برای تأمین مالی در نظر گرفتیم که کارآمد است و در سطح مشخصی نفت را به‌صورت ارزی می‌فروشیم، افزود: یکی از ۱۰ میدان بزرگ نفتی جهان میدان مشترک آزادگان است که بین ۷.۵ تا ۸ میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری دارد و کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی و بانک‌های کشور برای توسعه این میدان تشکیل خواهد شد.

برداشت از فاز۱۱ پارس جنوبی؛ امسال
وی با تأکید بر اینکه فاز ۱۱ پارس جنوبی آخرین فاز از میدان مشترک پارس جنوبی است که توسعه می یابد، اظهار کرد: قرارداد توسعه این فاز در ابتدای دولت گذشته با شرکت ایرانی پتروپارس ملغی شد و پس از قرارداد با توتال و خروج این شرکت از ایران به‌دلیل تحریم‌ها، دوباره قرارداد با شرکت پتروپارس امضا شد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه زمستان امسال بعد از سال‌ها تولید گاز را با حجم ۵۰۰ میلیون فوت‌مکعب از این فاز آغاز می‌کنیم، تأکید کرد: برای نخستین بار از پارس جنوبی ۷۰۵ میلیون مترمکعب گاز برداشت کردیم و زمستان را بدون قطعی گاز پشت سرگذاشتیم و این در حالی بود که تراز گاز کشور منفی بود.

کد خبر: ۱۵۱٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha