۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
 مصرف پوشاک ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد

مصرف پوشاک ۳۰ درصد کاهش پیدا کرد

معاون مقابله و نظارت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی خانوارها در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف پوشاک در کشور کاهش یافته است.

به گزارش بازار، مصطفی پورکاظم شایسته، معاون مقابله و نظارت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارزگفت: بر اساس ماده ۱۶ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیش از ۱۵ دستگاه در برآورد حجم قاچاق مشارکت می کنند و مدل و روش برآورد حجم قاچاق هم محاسبه میانگین مصرف به علاوه واردات و صادرات است.

وی افزود: اگر میانگین حجم مصرف پوشاک ۱۰ میلیارد دلار باشد حجم قاچاق تقریبا حدود یک میلیارد دلار است و بنابراین هیچ وقت آمار قاچاق ۲۸ درصدی پوشاک نه در گذشته و نه در وضعیت فعلی نمی تواند درست باشد.

معاون مقابله و نظارت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز متذکرشد: ۲۸ درصد، حجم پوشاکی است که در اقتصاد پنهان وجود دارد و متاسفانه به دلیل اینکه صنعت پوشاک به شدت پراکنده است لذا ثبت و ضبط آن به هیچ وجه شبیه دیگر صنایع نیست.

این مقام مسئول اظهارکرد: در حال حاضر حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد پوشاکی که در داخل تولید می شود در کارگاه های کوچک و خانه ها و اماکن غیرثبت شده است و بنابراین آمار خوبی به دست نمی آید.

شایسته به اجرای طرح مبارزه با قاچاق محرز در سال ۱۳۹۷ اشاره و بیان کرد: ما در این طرح، ۱۲۰ نشان خارجی در حوزه پوشاک را هدفگذاری و از بازار پاکسازی کردیم و با کاهش حجم قابل توجهی از کالای قاچاق، تولیدات داخلی نشان دار جایگزین شدند اما مشکل فعلی ما در قاچاق اقتصاد پنهان است چراکه به دلیل وجود کالاهای ایرانی با برند خارجی، مبارزه با قاچاق سخت می شود.

معاون مقابله و نظارت در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز متذکرشد: با توجه به وضعیت اقتصادی خانوارها در حال حاضر حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف پوشاک در کشور کاهش پیدا کرده و از رتبه دوم به رتبه هفتم تقلیل پیدا کرده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha