۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۴
تصویب ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق پژوهش گلستان
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان خبر داد؛

تصویب ۱۲۳ میلیارد ریال تسهیلات از محل صندوق پژوهش گلستان

گرگان- رضایی، مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان از پرداخت ۱۲۱ میلیارد ریال به شرکت های دانش بنیان در سال گذشته خبر داد.

محمد رضایی در گفتگو با خبرنگار بازاراز پرداخت ۱۲۱ میلیارد ریال به استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان در سال گذشته خبر داد و اظهارکرد: این مبلغ از منابع داخلی و صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت عملی ریاست جمهوری تامین شد.
امسال با هدف گذاری که انجام شده، برای دوماه ابتدایی سال ۱۲۳میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد که این رقم بیش از اعتبارات سال گذشته است.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان ادامه داد: پیش بینی می کنیم که تاپایان سال نزدیک به ۵۰۰ میلیارد ریال پرداختی از محل صندوق داشته باشیم.
رضایی هدف از تشکیل صندوق پژوهش و فناوری گلستان را سرمایه گذاری خطرپذیر دانست و گفت: در سال گذشته یک سرمایه گذاری خطرپذیر داشتیم و امسال بناست که پنج طرح را شناسایی کنیم و برروی آنها سرمایه گذاری شود.
وی اجرای سرمایه گذاری خطرپذیر بر روی پنج پروژه دانش بنیان و استارت آپ را منجر به تحول اقتصاد و اشتغال استان دانست و افزود: تلاشمان براین است که شرکت های دانش بنیان از دریافت تسهیلات به سمت سرمایه گذاری خطرپذیر حرکت کنند.
به گفته مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان، باید فرهنگ سرمایه پذیری در کنار فرهنگ سرمایه گذاری توامان در کنار هم رشد کند تا به جای اینکه شرکت ها به دنبال دریافت وام باشند، به سمت جذب سرمایه گذار بروند.
وی با بیان این نکته که در یک کسب و کار نوپا پول همه چیز نیست، افزود: شبکه ارتباطاتی شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها دارای اهمیت است.
رضایی با تاکید بر این مطلب که قرار نیست صندوق پژوهش بنگاه داری کند، اضافه کرد: تلاشمان براین است تا با ورود دریک کسب و کار کمک به رشد مجموعه کنیم و پس از چند سال از آن خارج شویم.
مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری گلستان یکی از روش های خروج صندوق از طرح های دانش بنیان را خرید سهام توسط سهام داران شرکت دانست.
وی در خاتمه یادآور شد: خرید سهام شرکت دانش بنیان توسط یک سرمایه گذار بزرگتر یا عرضه سهام در بازار سرمایه از دیگر راه های خروج صندوق پژوهش و فناوری گلستان است.
کد خبر: ۱۵۱٬۴۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha