۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
تولیدکنندگان کرمانی در پیچ و خم دادسرا | واردات منشأ رانت و  فساد است
گزارش بازار؛

تولیدکنندگان کرمانی در پیچ و خم دادسرا | واردات منشأ رانت و فساد است

کرمان- تولیدکنندگان استان کرمان با مشکلات زیادی مواجه هستند و گاهی لازم است تا مرجعی حقوقی به مشکلات بخش تولید رسیدگی کند اما در کرمان هیچ مرجع خاصی در این زمینه وجود ندارد.

بازار؛ گروه استانها: تحریم های خارجی برای تولیدکنندگان استان کرمان روزهای بدی را رقم زده و این در حالی است که آنها مجبور به تحمل تحریم های داخلی نیز هستند.

در سال های اخیر تولیدکنندگان با مشکلات زیادی در مسیر تولید مواجه هستند؛ عدم تامین مواد اولیه، بالا رفتن و افزایش ناگهانی قیمت‌ها، مشکلات تامین مواد اولیه و... امان تولیدکنندگان را بریده است.

کشور استراتژی اساسی در زمینه صنعت و معدن ندارد و این مساله در کنار فقدان ثبات در سیاست های اقتصادی و دستورالعمل های لحظه ای، پیمان سپاری ارزی و تبعات ناشی از آن، مشکلات تامین مواد اولیه و نبود بستری امن برای سرمایه گذاری واحدهای صنعتی و معدنی را دچار چالش کرده است.

این واحدهای تولیدی که با ایجاد اشتغال خدمت بزرگی به جامعه می کنند درگیر مشکلاتی هستند که نیاز است تا یک کمیسیون حقوقی و قضایی آنها را بررسی و در جهت رفع آن گام بردارد، تولیدکنندگان کرمانی مرجعی برای رسیدگی به مشکلات شان ندارند و در راهروهای دادسرا زمان و انرژی خود را هزینه می کنند

در کنار این ها، این واحدهای تولیدی که با ایجاد اشتغال خدمت بزرگی به جامعه می کنند درگیر مشکلاتی هستند که نیاز است تا یک کمیسیون حقوقی و قضایی آنها را بررسی و در جهت رفع آن گام بردارد، تولیدکنندگان کرمانی مرجعی برای رسیدگی به مشکلات شان ندارند و در راهروهای دادسرا زمان و انرژی خود را هزینه می کنند.

لزوم نگاه حمایتگرانه به بخش تولید
رئیس هیئت مدیره خانه صمت استان کرمان در گفت و گو با بازار اظهار کرد: هم اکنون ما در شرایط پایداری به سر نمی بریم و بسیاری از مشکلات نیز از دستمان خارج شده اند.

بابک اسماعیلی تصریح کرد: ما همزمان با تحریم های داخلی و خارجی دست و پنجه نرم می کنیم که مدل داخلی آن بسیار بدتر از خارجی اش است.

وی اضافه کرد: فقدان هیئت صلح و سازش در استان به شدت احساس می شد و همین مساله دلیلی بود تا خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان به فکر چاره بیفتد و پیگیری های لازم را با مجموعه شوراهای حل اختلاف استان انجام دهد.

وی با بیان اینکه خانه صمت استان کرمان از هیچ گونه بودجه دولتی بهره نمی برد گفت: این تشکل هیچ وابستگی به بودجه دولتی ندارد و تمامی هزینه ها با همیاری فعالان اقتصادی تامین و خانه به شکل خودگردان اداره می شود.

اسماعیلی افزود: تلاش کردیم تا زیرساخت خوبی را برای رفع مشکلات تولیدکنندگان فراهم کنیم و در هر حوزه کارشناسان متخصص و خبره ای را نیز در کنار خود داریم که پای کار هستند.

وی با بیان این مطلب که تولیدکننده پول را به کشور تزریق می کند افزود: دولت باید نگاهی حمایتگرانه به بخش تولید داشته باشد.

این فعال اقتصادی اضافه کرد: ما به عنوان بخش خصوصی ظرفیت های کوچک را در دورافتاده ترین مناطق نیز از قلم نمی اندازیم و به آن توجه می کنیم و با سرمایه گذاری در این مناطق شغل ایجاد کرده و به تبع آن از بسیاری مشکلات و آسیب های اجتماعی جلوگیری می کنیم.

یک قدم برای بهبود کسب و کارها در استان کرمان
دبیرکل خانه صمت کرمان نیز به بازار گفت: مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم‌ها بازار فروش و مبادلات ارزی بخش عظیمی از واحدهای صنعتی و تولیدی استان را دچار خلل کرده است.

کیان سیدی افزود: روز به روز تاثیرات تحریم های اقتصادی و برخی خودتحریمی ها بر مشکلات واحدهای تولیدی استان کرمان می افزاید.

مجوز صلح و سازی ویژه رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی استان را به زودی دریافت می کنیم

وی تاکید کرد: گام های عملیاتی باید در کشور برداشته شود و تدابیر اصولی جهت حمایت و رشد و توسعه کسب و کارها اتخاذ شود.

دبیرکل خانه صمت استان تصریح کرد: مجوز صلح و سازی ویژه رسیدگی به مشکلات فعالان اقتصادی استان را به زودی دریافت می کنیم.

سیدی افزود: ساختمان شماره دو خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمان اوایل خرداد ماه آماده بهره برداری است و این یک قدم اساسی در جهت بهبود فضای کسب و کارها در استان است.

واردات منشا مافیا و رانت است
دادستان کرمان نیز در این خصوص به بازار گفت: روزهایی را به خاطر دارم که برخی از تولیدکنندگان به عنوان کسانی که حق و حقوق کارگر را ضایع می کنند، یاد می کردند و تمامی مشکلات کشور را به گردن این قشر می انداختند اما اکنون شاهد تغییر این نوع نگاه ها هستیم.

دادخدا سالاری افزود: امروز اکثرا شعار می دهند و البته می شود گفت همین هم نشان دهنده به وجود آمدن یک دیدگاه مثبت است و قطعا به زودی بر تن بسیاری از این شعارها جامه عمل پوشانده می شود.

واردات منشا رانت و مافیا ست و تمامی مشکلات و بدبختی های حاصل از این مساله شامل حال حوزه تولید می شود

وی واردات را آفت بزرگ کشور عنوان و افزود: واردات منشا رانت و مافیا ست و تمامی مشکلات و بدبختی های حاصل از این مساله شامل حال حوزه تولید می شود. امروز دیگر کمتر کسی رغبت دارد به سمت تولید برود.

دادستان کرمان افزود: فعالان عرصه تولید با تحریم می جنگند اما درست در همین زمان قاچاقچیان جنس های تقلبی را به بازار می ریزند و هیچ سپر محافظتی هم در این زمینه نیست.

وی اضافه کرد: تولیدکنندگان با ایجاد شغل باعث کاهش میزان جرم و جنایت در جامعه می شوند و ما باید مدیون این قشر باشیم.

سالاری با بیان اینکه هر هفته نیمی از مراجعان به دفتر من تولیدکنندگان هستند گفت: این مسئله برای من تاسف برانگیز است زیرا این قشر مرجعی برای حل مشکلات خود ندارند و باید به دادسرا مراجعه کنند.

وی افزود: تولید؛ بخشی از دغدغه روزانه من است به شکلی که یک روز در هفته را به صورت ثابت به تولیدکنندگان اختصاص داده ام زیرا ما مدیون این افراد هستیم و در قبال آنها مسئولیت داریم.

دادستان کرمان گفت: کشورهای دیگر از تولیدکننده حمایت می کنند اما در کشور ما به این گونه نیست و همین هم باعث شده تا امروز بسیاری از بازارهای جهانی را از دست بدهیم.

سالاری بیان داشت: امروز بخش زیادی از کالاهایی که به کشور وارد می کنیم را در گذشته تولید می کردیم و این عاقبت عدم حمایت از تولیدکننده است.

تولید با ایجاد شغل و پایین آوردن آمار بیکاری خدمت بزرگی را به جامعه می کند. اما مدت زیادی است که بخش تولید درگیر مشکلات زیادی است. فعالان اقتصادی نیازمند آن هستند تا مرجعی خاص برای رسیدگی به مشکلات شان وجود داشته باشد اما در کرمان این زیرساخت وجود ندارد، آن طور که پیداست خانه صمت استان کرمان در حال تامین این زیرساخت است.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha