۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
 نقش همکاری بخش خصوصی ایران و عمان در گسترش تبادلات تجاری پررنگ است
در سفر هیات تجاری ایران به عمان مطرح شد

نقش همکاری بخش خصوصی ایران و عمان در گسترش تبادلات تجاری پررنگ است

به دنبال اعزام هیات تجاری بخش خصوصی ایران به عمان بر ضرورت همکاری اتاق‌های بازرگانی دو کشور و تهیه اطلاعات تجاری توسط اتاق مشترک ایران و عمان تاکید شد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نخستین هیات تجاری بخش خصوصی ایران پس از رفع محدودیت‌های کرونا به همت اتاق مشترک ایران و عمان به سرپرستی رئیس سازمان توسعه تجارت و با حضور نایب رئیس اتاق مشترک، تولیدکنندگان حوزه مواد غذایی، تجهیزات پزشکی، آبزیان، مصالح ساختمانی و پتروشیمی به عمان اعزام شد.

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه IDF OMAN، همایش تجاری ایران و عمان و نشست تجاری فعالان اقتصادی دو کشور به میزبانی اتاق بازرگانی این کشور، بازدید از مناطق آزاد و تجاری عمان و شرکت شهرک‌های صنعتی، برگزاری در جلسات اختصاصی با شرکت‌ها و بانک‌های عمانی از برنامه‌هایی است که در بازه زمانی استقرار هیات در عمان انجام می‌شود.

برهمین اساس، همایش تجاری ایران و عمان برگزار و رضا آل صالح، رئیس اتاق بازرگانی عمان در ابتدای این نشست ضمن تقدیر از مجموعه اقدامات اتاق مشترک ایران و عمان در راستای تسهیل روابط تجاری بین دو کشور، تصریح کرد: در حال حاضر کارگروه رفع موانع بانکی و مکانیزم داوری در اختلافات تجاری در دستورکار دو اتاق قرار گرفته و این روند بدون شک در بهبود سطح روابط اثرگذار خواهد بود.

او همچنین از اعزام هیات تجاری عمان به ایران در آینده نزدیک طبق دعوت رسمی رئیس اتاق مشترک به سرپرستی خود خبر داد.

در ادامه علیرضا پیمان پاک، رئیس سازمان توسعه تجارت ضمن اشاره به پتانسیل‌های عمان به ویژه در حوزه صادرات مجدد، به تشریح سرفصل برنامه دولت ایران در رفع موانع تجاری در حوزه روابط بانکی، بیمه‌های صادراتی، حمل‌ونقل و لجستیک پرداخت.

به اعتقاد معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران، اتاق مشترک ایران و عمان در گردآوری و ارائه آمار و داده‌های تجاری مورد نیاز فعالان اقتصادی در توسعه بازار و ارتباط تجار دو کشور نقش بسزایی دارد.

او همچنین تاکید کرد: نتایج مثبت در حجم روابط اقتصادی دو کشور به همکاری صمیمانه و تلاش‌های روسای اتاق‌های بازرگانی دو کشور و اتاق مشترک ایران و عمان بستگی دارد.

در این بین شهلا عموری، نایب رئیس اتاق مشترک ایران و همان نیز به تشریح برنامه‌های اتاق مشترک در حوزه‌های داوری دعاوی تجاری و فراهم آوردن تسهیلات برای فعالان اقتصادی و ایجاد شرایط سهل برای حضوراین افراد در نمایشگاه‌های عمان پرداخت.

در خلال برگزاری همایش تجاری فرصتی فراهم شد تا فعالان اقتصادی دو کشور از نزدیک با یکدیگر نشست‌های رودررو برگزار کنند.

ایران و عمان بر توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل تاکید کردند
علاوه بر حضور هیات ایرانی در همایش تجاری، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران با سعید بن حمود المعولی، وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوری اطلاعات سلطنت عمان نیز دیدار و بر لزوم توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل در راستای تسهیل تجارت دو کشور تاکید کرد.

در این دیدار مقرر شد ایران و سلطنت عمان بررسی همکاری‌های بلندمدت و مشترک در این زمینه را در دستور کار خود قرار دهند و پیگیری‌های لازم به‌منظور اجرایی کردن اهداف در این حوزه و در راستای منافع دو کشور را داشته باشند.

همچنین مقرر شد یک کارگروه مشترک حمل‌ونقل دریایی بین دو کشور شکل بگیرد و راهکارهای فنی، مطالعات و بررسی‌های لازم در این زمینه را دنبال کند.

سفر هیات تجاری ایران به سرپرستی رئیس سازمان توسعه تجارت در آستانه سفر رئیس جمهور ایران به عمان که قرار است هفته آینده انجام شود، صورت گرفت.

در این سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران در رأس هیات بلندپایه تجاری، بازاریابی متشکل از ۳۰ شرکت خصوصی، نمایندگان سازمان بنادر و صندوق ضمانت صادرات وارد عمان شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha