۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۴
 رویداد بین‌المللی «خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران» ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
با حضور پژوهشگران و محققان خارجی؛

رویداد بین‌المللی «خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران» ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران شنبه ۳۱ اردیبهشت به مدت ۴ روز در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران در راستای بررسی دو دهه خصوصی‌سازی در کشور، شنبه ۳۱ اردیبهشت به مدت ۴ روز در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

در طول این رویداد، نشست‌های تخصصی در دو نوبت صبح و بعدازظهر با حضور سران قوا، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، متخصصان و صاحبنظران مرتبط از بخش خصوصی و دولتی برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای اطلاع از برنامه دقیق رویداد و ثبت نام می‌توانند به اینجا مراجعه کنند. همچنین در صورت نیاز به راهنمایی بیشتر، دبیرخانه همایش در سازمان خصوصی‌سازی با تلفن ۸۳۳۳۹۱۰۰-۰۲۱ پاسخ‌گو خواهد بود.

۲۰ سال خصوصی‌سازی در بوته نقد
حسین قربان‌زاده، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، دیروز در نشست خبری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران به خبرنگاران گفت: این رویداد با حضور پژوهشگران و چهره‌های نامدار جهانی از ۳۱ اردیبهشت تا سوم خردادماه ۱۴۰۱ در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود و در آن ضمن تبیین ۲۰ سال خصوصی‌سازی در ایران، راهکارها و الزامات واگذاری در سال‌های آتی نیز مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی اظهار کرد: سیاست‌گذار با برگزاری این رویداد به دنبال ارائه گزارش واقع‌بینانه از واگذاری‌های انجام شده، روشنگری افکار عمومی درباره خصوصی‌سازی، ایجاد اتفاق‌نظر میان دستگاه‌های مختلف، بهره‌گیری از تجارب سایر کشورها، هم‌افزایی و تبادل‌نظر میان بخش خصوصی و دولتی و همچنین ترسیم چشم‌انداز و افق خصوصی‌سازی کشور با رویکرد جدید است. به گفته او، علاقه‌مندان با ثبت‌نام در سایت مربوط، به نشانی https://event.ipo.ir/ جواز حضور در این رویداد را دریافت می‌کنند.

تمرکز بر ارتقای بهره‌وری در واگذاری‌ها
رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به پرسش روزنامه همشهری مبنی بر اینکه آیا دستاوردهای احتمالی این رویداد بین‌المللی می‌تواند در ساختار خاص اقتصاد ایران مورداستفاده قرار بگیرد یا نه؟ گفت: در شرایط فعلی اقتصاد ایران و با توجه به شرایط خاص آن و حضور نهادهای مختلف در عرصه اقتصادی، هدف واگذاری‌ها باید ارتقای بهره‌وری و بیشینه کردن ثروت‌های ملی باشد ازاین‌رو در دوره جدید واگذاری‌ها، گرفتن اموال از دولت و سپردن آن به غیردولت نخواهد بود.

قربان‌زاده اعلام کرد: برگزاری نخستین رویداد بین‌المللی خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران، آغاز یک روند جدید در نگاه به امر خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران است و در جریان آن، از سامانه‌ای هم رونمایی می‌شود که همه جزئیات مربوط به واگذاری‌های انجام شده اعم از شیوه واگذاری، نحوه قیمت‌گذاری، پرداخت اقساط و... در دسترس بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

به گفته معاون وزیر اقتصاد، در پاویون پرتفوی فعلی دولت نیز، اطلاعات مربوط به دارایی‌های باقی‌مانده در سبد دولت که قابل‌واگذاری است در اختیار افراد قرار خواهد گرفت و حتی موارد خاص مانند واگذاری‌های سرخابی‌ها و موضوعات مرتبط با آن نیز بررسی خواهد شد.

 رویداد بین‌المللی «خصوصی‌سازی در اقتصاد ایران» ۳۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

کد خبر: ۱۵۱٬۳۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اصغر ES ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 1
      دوباره تمامشان دور هم جمع می‌شوند تا برنامه ریزی کنند و تصمیم بگیرند کدام کارخانه و ثروت ملت را به کدام دوست و آشنا واگذار کنند و مفت