۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۲
روزانه ۳ هزار تن روغن خام خوراکی به ۲۵ کارخانه فعال تولیدی تحویل می‌شود
معاون برنامه ریزی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی:

روزانه ۳ هزار تن روغن خام خوراکی به ۲۵ کارخانه فعال تولیدی تحویل می‌شود

معاون برنامه ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی از تامین کافی کالاهای اساسی و توزیع به موقع در بازار خبر داد.

به گزارش بازار، محمد قربانی، معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم، گفت: قبل از اجرای طرح مردمی سازی و اصلاح یارانه‌ها ‌به میزان کافی کالای اساسی تامین و ذخیره سازی شده بود.

وی درباره تامین روغن خوراکی گفت: در زمینه تولید و تصفیه روغن مشکلی نداریم و در واقع اگر تمهیدات لازم برای تامین کافی کالاها انجام نشده بود، اساسا وارد اجرای طرح نمی‌شدیم.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی افزود: روزانه ۳ هزار تن روغن خام خوراکی به ۲۵ کارخانه فعال تولیدی تحویل می‌شود که پس از مراحل تصفیه و بسته بندی، آماده پخش و توزیع به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و خرد می‌شود.

قربانی با اشاره به افزایش تقاضای مردم برای خرید و مواجه شدن با قفسه‌های خالی در روزهای ابتدایی اجرای طرح اصلاح یارانه‌ها گفت: دلیل اصلی بروز این مشکلات کالاهایی بودند که از قبل تولید و با قیمت پایین‌تر در فروشگاه‌ها وجود داشت و زمانی که قیمت جدید کالاها اعلام شد در واقع یک محصول با دو نرخ در بازار به فروش می‌رسید که بلافاصله ستاد تنظیم بازار به فروشگاه‌ها ابلاغ کرد که همه کالاها با قیمت مصوب جدید عرضه شود.

وی درباره علت کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: در شرایط آزاد سازی نرخ‌ها، ‌ نظام عرضه و تقاضا تعیین کننده قیمت کالاست، ضمن اینکه وزارت جهاد کشاورزی در روزهای ابتدایی اجرای طرح ظرفیت کشتار مرغ را افزایش داد تا بازار دچار اختلال نشود.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های راهبردی وزارت جهاد کشاورزی حمایت و صیانت از تولید است، گفت: قبل از اجرای طرح با اتحادیه مرغداران، مرغ تخم گذار و حتی تولید کنندگان شیر هم صحبت کردیم که اگر به هر دلیلی با مازاد تولید در بازار روبرو شویم، شرکت پشتیبانی امور دام و سازمان مرکزی روستایی آماده ورود به بازار بوده و مازاد احتمالی تولید را خریداری و ذخیره سازی می‌کنند.

قربانی افزود: به تولیدکنندگان اطمینان دادیم که با توجه به حمایت‌هایی وزارت جهاد کشاورزی به تولید خود ادامه دهند و نگرانی از عرضه و قیمت نداشته باشند.

وی درباره اثرات اصلاح قیمت‌ها گفت: با اجرای واقعی سازی قیمت‌ها شاهد کاهش شدید قاچاق کالا از کشور هستیم حتی در برخی از کالاها این عدد به صفر رسیده است.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: یکی از مأموریت‌های وزارت جهاد کشاورزی در گام بعدی اجرای طرح، تامین نقدینگی تولیدکنندگان است و با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها ‌دو خط اعتباری پیش بینی شده؛ یکی از طریق بانک کشاورزی و دیگری هم در حوزه دامدارکارت بوده که وظیفه تامین نقدینگی برای عشایر و روستاییان را بر عهده دارد.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha