۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۳
ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در یک سال و نیم
وزیر راه و شهرسازی:

ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در یک سال و نیم

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به این که متوسط زمان ساخت مسکن در کشور یک سال و نیم است گفت: امیدواریم ۱۱۸ هزار واحد مسکونی که کار اجرایی آن امروز شروع شد حداکثر ظرف همین مدت ساخته و تحویل متقاضیان شود.

به گزارش بازار، رستم قاسمی وزیر راه گفت: بخشی از ۱۱۸ هزار واحد مسکونی که کار اجرایی آن امروز شروع شد در شهرهای جدیدی که در گذشته احداث شده مثل پرند، صدرا و... ساخته می‌شود و عملیات اجرایی تعدادی از واحدها نیز در شهرهای جدید تازه تأسیس آغاز شده است.

قاسمی در خصوص مشکلات شهرهای جدید گفت: مشکلات شهرهای جدید که احداث شده و هنوز به طور کامل به بهره برداری نرسیده مربوط به زیرساخت‌ها و امکانات عمومی است که بسیاری از آن‌ها در حال برطرف شدن است.

وزیر راه با بیان این که طراحی شهرهای جدید در نهضت ملی مسکن متفاوت است تأکید کرد: سرانه جمعیت در هر هکتار شهرهای جدید مسکن مهر ۱۲۷ خانوار است در حالی که در نهضت ملی مسکن فضاهای عمومی بیشتر شده و سرانه جمعیت به ۵۰ خانوار در هکتار کاهش یافته است.

قاسمی با بیان اینکه شهرهای جدید معماری جدیدی را به خودشان اختصاص داده اند خاطرنشان کرد: در ساخت شهرهای جدید نهضت ملی مسکن زیرساخت‌ها و نیازهای عمومی مردم مثل درمانگاه، مدرسه و... همزمان با ساخت واحدهای مسکونی ایجاد و ساخته خواهد شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha