۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۷
آب شهرهای دارای تنش آبی را تامین می‌کنیم

آب شهرهای دارای تنش آبی را تامین می‌کنیم

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران گفت: امسال با وجود کاهش بارندگی‌ها،، اما آب شهرهای دارای تنش آبی را تامین خواهیم کرد.

به گزارش بازار، اتابک جعفری در حاشیه نخستین نشست هماهنگی و سیاست گذاری مدیران روابط عمومی صنعت آب کشور گفت: امسال با وجود خشکسالی‌های گسترده، اما با اقداماتی از جمله حفر چاه، افزایش مخازن، افزایش خطوط انتقال و ارتقای تصفیه خانه‌ها در شهرهای دارای تنش ابی، اب آشامیدنی این شهرها را در تابستان و پاییز تامین می‌کنیم و امسال در کشور قطعی برنامه ریزی شده آب نخواهیم داشت.

وی افزود: در دوره بلند مدت هم در طرح جهاد آبرسانی، با کمک سپاه پاسداران با آبرسانی پایدار به ۱۰ هزار روستا، و آبرسانی به ۳ هزار روستا با کمک بخش خصوصی و به ۵ هزار روستا با کمک خیرین، مشکلات این بخش را برطرف خواهیم کرد.

جعفری گفت: ان شاء الله سرانه آبرسانی در دولت سیزدهم به بالای ۹۵ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران افزود: اگر مدیریت نکنیم علاوه بر ۳۰۰ دارای تنش آبی، تعداد آن‌ها خیلی بیشتر خواهد شد.

وی گفت: سرانه آبرسانی روستایی در مناطقی مانند چابهار از ۱۹ درصد فعلی تا کمتر از ۳۰ ماه آینده به صد درصد و در کل کشور این عدد به ۹۵ درصد خواهد رسید و به تدریج به صد درصد خواهد رسید.

اتابک جعفری افزود: امسال علاوه بر موضوع فرهنگ سازی با افزایش نرخ تعرفه آب، صدور اخطاریه و در نهایت با قطعی آب، با افراد پرمصرف برخورد خواهیم کرد.

کد خبر: ۱۵۱٬۲۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha