۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۶
ترانزیت ۱۰ هزار تن کالا از گمرک ماهیرود سربیشه | صادرات ۴۴ درصد کاهش یافت
طی ماه گذشته؛

ترانزیت ۱۰ هزار تن کالا از گمرک ماهیرود سربیشه | صادرات ۴۴ درصد کاهش یافت

بیرجند- مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: ۱۰ هزار و ۱۶۴ تن کالا در فروردین ماه سال جاری از گمرک ماهیرود ترانزیت شده است.

حسن رحیمی زاده در گفت و گو با بازار با اشاره به صادرات استان بیان کرد: صادرات کالا از گمرکات بیرجند، مرز ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه‌های مرزی ماهیرود در نخستین ماه سالجاری ۱۰ میلیون و ۹۹۴ هزار و ۴۶۸ دلار ارزآوری داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت ۸۳ هزار و ۱۳۲ تن کالای تولیدی خراسان جنوبی از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد، گفت: کالاهای تولیدی استان به کشورهای عراق، پاکستان، قزاقستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: صادرات استان طی ماه گذشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۴۴ درصد به لحاظ ارزشی و چهار درصد به لحاظ وزنی کاهش داشته است.

بنا به گفته وی صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، خرما، کک متالوژی، شمش چدن و زعفران از جمله کالاهای صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بوده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال ۷۱ تن کالا به ارزش ۴۸۰ هزار و ۱۶۳ دلار به خراسان جنوبی وارد شده است، گفت: لوازم و قطعات مربوط به معدن و کاه گندم از عمده اقلام وارداتی به استان است.

رحیمی زاده از ترانزیت ۱۰ هزار و ۱۶۴ تن کالا در فروردین ماه سال جاری از گمرک ماهیرود خبر داد و افزود: این مقدار ترانزیت کالا در این مدت توسط ۳۶۸ دستگاه کامیون انجام شده است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: در این مدت آرد، شکر، فوفل، گازوئیل و نخود از کشورهای روسیه، هند، اندونزی، ترکیه و جمهوری آذربایجان از طریق گمرک ماهیرود به کشور افغانستان ترانزیت شد.

وی با بیان اینکه این مقدار ترانزیت در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر تعداد کامیون ۱۲ درصد و از نظر وزن ۱۵ درصد کاهش داشته است، افزود: ترانزیت تمامی کالاها به جز کالاهای هدف هم اکنون از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی انجام می‌شود.

رحیمی زاده اظهار کرد: تاکنون از گمرک ماهیرود سربیشه، حدود ۵۰ قلم کالا ترانزیت می‌شد، اما اکنون تمامی کالاها به جز کالاهای هدف از این گمرک ترانزیت می‌شود.

کد خبر: ۱۵۱٬۱۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha