۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۷
موافقت اصولی با پتروشیمی میانکاله نشده است| صادرات ۱۵ میلیارد دلاری پتروشیمی در سال گذشته
معاون وزیر نفت:

موافقت اصولی با پتروشیمی میانکاله نشده است| صادرات ۱۵ میلیارد دلاری پتروشیمی در سال گذشته

شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۱۲.۵ میلیارد دلار آن در سامانه نیما عرضه شده و سایر آن هم در این صنعت و سایر صنایع مصرف شد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مرتضی شاه میرزایی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری حاشیه نمایشگاه نفت، گاز و پتروشیمی با تاکید بر اینکه باید هلدینگ ها و مجموعه‌های پژوهشی در راستای بومی سازی تجهیزات و فناوری‌های پتروشیمی گام بردارند، افزود: تعهد داده شده تا پایان دولت سیزدهم همه کاتالیست این صنعت بومی سازی شود.

وی افزود: بنا است صفر تا صد طرح اسلام آباد غرب، از سخت افزار تا نرم افزار به صورت ایرانی طراحی شود و ۵ دانش فنی را برای اولین بار در آنجا به نمایش بگذاریم.

شاهمیرزایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد دلار صادرات داشتیم که ۱۲.۵ میلیارد دلار آن در سامانه نیما عرضه شده و سایر آن هم در این صنعت و سایر صنایع مصرف شد.

معاون وزیر نفت افزود: بنابر آمار بیش از یک میلیون نفر به صورت مستقیم در این صنعت مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: یکی از موضوعات و چالش‌های اصلی صنعت پتروشیمی شکاف میان ظرفیت تولید و تولید واقعی است در سال گذشته ظرفیت تولید به ۹۰ میلیون تومان رسید در حالی که تولید واقعی ۶۵ میلیون تن بود.

شاه میرزایی با بیان اینکه ۷۲ درصد مجتمع‌های ما گازی هستند و بنا داریم این مواد را تغییر دهیم گفت: تا پایان سال ۶ طرح به بهره برداری می‌رسد.

وی در رابطه با پتروشیمی میانکاله گفت: از نگاه شرکت صنایع پتروشیمی هیچ موافقت اصولی با این پتروشیمی نشده در دی ماه ۱۴۰۰ پیش مجوز نهایی شد و از آن تاریخ مجوز نهایی منوط به سایر مجوزها از جمله مجوز محیط زیستی شد.

کد خبر: ۱۵۱٬۰۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha