۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۹
شناسایی ۱۰۰ واحد تولیدی غیر فعال در استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

شناسایی ۱۰۰ واحد تولیدی غیر فعال در استان همدان

همدان - بهزادی، معاون صنایع صنعت، معدن و تجارت استان همدان بااشاره به وجود یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی در استان همدان گفت: ۱۰۰ واحد از این تعداد غیر فعال است و برخی از واحدها زیر ۳۰ درصد فعالیت دارند.

حمید بهزادی در گفتگو با خبرنگار بازار در رابطه با احیای واحدهای تولیدی غیر فعال با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی غیر فعال شناسایی می‌شوند، اظهار کرد: واحدهای غیر فعالی که تمام امکانات را دارند اما فعال نیستند، برای فعالیت مجدد ابتدا به خود مالک پیشنهاد می‌شوند و در صورتی که مالک تمایل به احیا نداشته باشد به سرمایه گذار جدید واگذار می‌شوند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذار جدید می‌تواند طرح اولیه و یا طرحی غیر از طرح اولیه را اجرا کند، ادامه داد: ۵۰ واحد احیا شده در سال گذشته اغلب به سرمایه گذار جدید واگذار شده و محصول و فعالیت جدید در این واحدها ایجاد شده است.

معاون صنایع صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه با این کار سرمایه گذار هزینه ساخت و ساز و سایر مسائل را نمی‌دهد و از امکانات موجود استفاده می‌کند، افزود: سرمایه گذار فقط خط تولید خود را نصب و راه اندازی می‌کند.

یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوعلی ۱۵ سال در تملک بانک صادرات بود که برای این طرح سرمایه گذار جدید پیدا کردیم تا ملک را از بانک صادرات بخرد اما درگیر و دار انتقال سند با بانک صادرات مشکل داشتیم

وی با اشاره به اینکه یک واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوعلی ۱۵ سال در تملک بانک صادرات بود، اضافه کرد: برای این طرح سرمایه گذار جدید پیدا کردیم تا ملک را از بانک صادرات بخرد اما درگیر و دار انتقال سند با بانک صادرات مشکل داشتیم ضمن اینکه این واحد احیا شده تولید درب‌های ضد حریق انجام می‌دهد و برای ۶۰ نفر مستقیم و ۱۸۰ نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد کرده است.

بهزادی برایند مجموع واحدهای غیر فعال به صورت سالانه را ۸۰ تا ۱۰۰ واحد صنعتی دانست و بیان کرد: واحد غیر فعال واحدی است که هیچ فعالیتی در طول یک سال انجام ندهد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از واحدهای تولیدی به بانک بدهکار بوده و به تملک بانک درآمده‌اند، ادامه داد: از یک هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی موجود در استان همدان ۱۰۰ واحد غیر فعال است و برخی از واحدها کمتر از ۳۰ درصد فعالیت دارند و یا فصلی هستند.

برخی واحدهای تولیدی مشکل بازار دارند و تلاش شده هماهنگی برای بازارچه مرزی آنها انجام شود

معاون صنایع صنعت، معدن و تجارت استان همدان با اشاره به اینکه برخی واحدهای تولیدی مشکل بازار دارند و تلاش شده هماهنگی برای بازارچه مرزی آنها انجام شود، افزود: امسال مشکلات واحدهای تولیدی فعال با زیر ظرفیت اسمی احصا و ظرفیت آنها به بالای ۵۰ درصد ارتقا پیدا می کند.

وی درخصوص برند سازی با اشاره به اینکه واحدهای تولیدی استان همدان به چند گروه تقسیم می‌شوند، اضافه کرد: واحدهایی که محصول نهایی آنها کامل شده و نام تجاری ثبت کرده‌اند به همراه واحدهای دارای برند تجاری را شناسایی و معرفی می‌کنیم.

بهزادی در رابطه با بوروکراسی اداری با بیان اینکه در زمینه بوروکراسی مشکل از ما نیست بلکه قانون به شکلی تنظیم شده و شرح وظایف را تفکیک کرده است، عنوان کرد: سازمان جهادکشاورزی در موردی مجوز صادر می‌کند که همان مجوز را سازمان صنعت،معدن و تجارت هم می‌تواند صادر کند کمااینکه ۳۵۹ فعالیت رشته به جهاد کشاورزی وابسته است و این قضیه سردر گمی‌هایی را برای متقاضی ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گشته کمک‌های فنی و اعتباری به عنوان یارانه سود تسهیلات رونق تولید داده شد تا به واحدهای تولیدی پرداخت کنیم، افزود: یارانه تسهیلات به واحدهایی که به مدت سه سال فعالیت داشتند و به تعهد خود عمل کرده بودند، تعلق می‌گرفت که اسامی آنها در سه فقره به بانک ملی اعلام شد و بانک‌ ملی باید یارانه تسهیلات را وارد حساب متقاضیان می‌کرد اما به دلیل اینکه دیوان محاسبات ایراد گرفت که وقت واریز آن تمام شده تاکنون پرداخت نشده است.

کد خبر: ۱۵۱٬۰۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha