۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۶
تعادل در بازار داخلی با اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها
معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد

تعادل در بازار داخلی با اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها

معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اجرای طرح مردمی کردن یارانه ها موجب تعادل در بازار داخلی و بالا رفتن قیمت اجناس قاچاق در کشورهای همسایه شد.

به گزارش بازار، معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی گفت : با اجرای طرح مردمی سازی یارانه ها در کشور گفت : پیش بینی پایین آمدن قیمت ها در محصولات که شامل ساماندهی یارانه ها می شدند می شود و خیلی ها فکر می کردند این طرح قابل پشتیبانی نیست.

عسگر زاده افزود: حتی ضد انقلاب نیز انتظار داشتند تا اتفاق هایی در این باره بیفتد که شکر خدا هیچ کدام از آنها انجام نشد.

وی با اشاره به ایجاد تعادل در بازار مصرف ادامه داد : شک نکنید که تولیدات و ذخایر ما هم در محصولات پروتینی و محصولات گوشتی کامل است و پشتیبانی کامل تا ۶ ماه آینده انجام می شود و قرار داد های کالای مورد نیاز کشور بسته شده و تا شهریور ماه کالا های مختلف مورد نیاز را وارد کرده ایم و با این برنامه فضای ارامش در بازرا به وجود خواهد آمد.

وی تصریح کرد : اجرای این طرح، هم اکنون بازار کشورهای همسایه را به هم ریخته و جنسی یارانه ای که مفت و صورت چاقاق از کشور خارج می شد، الان بازار کشورهای همسایه را دچار نوسان شدی کرده و قیمت ها سرسام آور بالا رفته است، در حالی که در اصل یارانه ای را که باید سرسفره مردم خودمان باشد، در سفره کشور های همسایه قرار می گرفت.

عسگر زاده با اشاره به کمپین نخرین گوشت مرغ و دیگر اجناس گفت : این موضوع شیطنت ضد انقلاب و برخی رسانه های خارج از کشور است تا با تحریک مردم به برنامه هدفمندی یارانه ها و تولید کشور ضربه بزنند.

وی با اشاره به تعدیل قیمت ها پس از مردمی سازی یارانه ها اظهار داشت : به تدریج که در بازار تعادل ایجاد شود، قیمت ها نیز تعدیل می شود.

معاون توسعه بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی درباره آغاز فعالیت سامانه بارازگام و جایگزینی ارز نیمایی به جای ارز ترجیحی ادامه داد :با اجرایی شدن مردمی سازی یارانه ها، در فاز دوم قرار گرفتن سامانه بازار گام برای مهیا شدن کارکرد در حوزه ارز نیمایی به جای ارز ترجیحی را داریم تا با هماهنگی سامانه های وزارت صمت، گمرک و بانک مرکزی و وزارت جهاد و کشاورزی به کلیه وارد کنندگان خدمات در حوزه ارز نیمایی داده شود.

وی با بیان اینکه از این پس وارد کنندگان، دامداران و مرغداران می توانند با مراجعه به این سامانه ثبت سفارش کنند اظهارداشت :وارد کنندگان بر اساس ارز نیمایی می توانند محصولات خود را روی بازارگام و با قیمت مصوب جدید بارگزاری و به فروش برسانند.

وی ادامه داد : هیات دولت تصویب کرده که با همکاری بانک مرکزی و بانک های عامل در این زنجیره قرار بگیرند و برای کلیه تجار و زنجیره ای که از این فرایند استفاده می کنند می توانند از تسهیلاتی که مصوب کرده ایم با نرخ سود ۱۸ درصد استفاده کنند و از امروز می توانند فعالیت خود را با ثبت درخواست اغاز کنند و سامانه بازار گام این توانایی را دارد تا در بحت ارز نیمایی به متقاضیان را یاری کند. .

کد خبر: ۱۵۱٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha