۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۴
ایجاد ۱۶ فروچاله به واسطه برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در کبودرآهنگ
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

ایجاد ۱۶ فروچاله به واسطه برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در کبودرآهنگ

همدان - توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون ۱۶ فروچاله به واسطه برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در شهرستان کبودرآهنگ ایجاد شده که تهدیدی برای این منطقه است.

فتح الله توسلی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: آب های زیر زمینی شهرستان کبودرآهنگ که برای نیروگاه برق شهید مفتح استفاده می شود باعث ایجاد فروچاله های فراوان شده و زمین های کشاورزی مردم منطقه نابود شده است.

وی افزود: تاکنون ۱۶ فروچاله به واسطه برداشت بی رویه آب های زیرزمینی در شهرستان کبودرآهنگ ایجاد شده که تهدیدی برای این منطقه است و حتی زیر نیروگاه نیز خالی از آب های زیر زمینی است و خطر ریزش دارد.

توسلی ادامه داد: کشور های خارجی از آب های زیرزمینی برای خنک کردن نیروگاه استفاده نمی‌کنند بلکه با ساخت ستون های خنک کننده از هوا استفاده می کنند و در این راستا ما نیز باید با علم روز پیش رویم هرچند هزینه زیادی لازم دارد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه باید فکری به حال معضل نیروگاه کنیم، عنوان کرد: استفاده از مازوت نیز علاوه بر آلودگی محیط زیست سلامتی مردم منطقه را به خطر انداخته است.

وی با اشاره به مراحل تحقیق و تفحص از شرکت سیاحتی علیصدر هم عنوان کرد: غار علیصدر طی چندین سال گردشگران زیادی داشته و حالا سوال این است درآمدی که از حضور گردشگران به دست آمده چه شده است؟

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه در مجموعه علیصدر باید تلاش می شد تا هتل، مجموعه های تفریحی و جذاب برای حضور بیشتر گردشگران ساخته شود، افزود: آنقدر صراحت داریم که اگر ببینیم مسئولان مجموعه غار علیصدر خطایی مرتکب نشده اند از آن ها عذر بخواهیم اما اگر اشتباهات آن ها ثابت شود باید پاسخگو باشند.

کد خبر: ۱۵۱٬۰۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha