۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۸
قطب تولید سیب زمینی کشور در زمینه توسعه صنایع تبدیلی ضعیف عمل می کند
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

قطب تولید سیب زمینی کشور در زمینه توسعه صنایع تبدیلی ضعیف عمل می کند

همدان - توسلی، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بهار قطب تولید سیب زمینی کشور است اما در این منطقه در زمینه توسعه صنایع تبدیلی ضعیف عمل می شود.

فتح الله توسلی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه امروزه تولید سیب زمینی با وجود کم بود آب با مشکل روبرو است، عنوان کرد: همانطور که در سال های آینده با بحران تمام شدن خاک در شهر لالجین مواجه می شویم با اتمام آب نیز دیگر امکان تولید سیب زمینی نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه دولت قبل با آمار های اشتباه باعث شد استان همدان از لیست استان های کم برخوردار خارج شود، گفت: به همین دلیل کبودرآهنگ یکی از مناطق بسیار محروم در استان همدان است.

توسلی بیان کرد: شهر بهار بیشترین تولید سیب زمینی را در کشور دارد اما در بحث صنایع تبدیلی ضعیف عمل کرده است.

باوجودی که یکی از سرمایه گذاران کشور قطر برای فرآوری محصولات سیب زمینی نسبت به ایجاد کارخانه اعلام آمادگی کرد اما پس از رایزنی فراوان تاکنون کار به نتیجه نرسیده است

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه تولید سیب زمینی در بهار با مشکل روبرو است، ادامه داد: باوجودی که یکی از سرمایه گذاران کشور قطر برای فرآوری محصولات سیب زمینی نسبت به ایجاد کارخانه اعلام آمادگی کرد اما پس از رایزنی فراوان تاکنون کار به نتیجه نرسیده است.

توسلی گفت: در بودجه امسال قرار شده ۳۱ شهر به عنوان شهر ویژه بودجه ۱۰۰ میلیارد تومانی دریافت کنند به طوری که این بودجه بر اساس معیارهایی بین شهرستان ها تقسیم می شود که امیدوارم سهمی هم به ما برسد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار نیز گفت: کاشت سیب زمینی در شهرستان بهار از نیمه دوم اسفندماه آغاز و تا نیمه دوم اردیبهشت ماه ادامه دارد و پیش بینی می‌شود شش هزار هکتار سیب زمینی در شهرستان بهار کشت شود که ارقام کاشته شده شامل بانبا ، کلمبا ، جلی ، رانومی است.

عبدالحسین اکبری با بیان اینکه میزان بذر موردنیاز در هر هکتار ۴.۵ - ۴ تن است، اظهارکرد: روش کاشت به صورت کاملا مکانیزه و با دستگاه سیب زمینی کار انجام می‌شود ضمن اینکه تمام مزارع سیب زمینی مجهز به سیتم های آبیاری تحت فشار است و نهاده های مورد نیاز نیز براساس نرم و برش استانی بین سیب زمینی کاران توزیع می شود.

مدیر جهاد کشاورزی بهار به مشکلات کاشت سیب زمینی کاران از جمله بالا بودن هزینه‌های تولید وکاشت اشاره کرد و افزود: برداشت محصول سیب زمینی تابستانه از اوایل تیر ماه شروع می شود.



کد خبر: ۱۵۱٬۰۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha