۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۰
قیمت کالاهای اساسی در اصفهان |نرخ مرغ ارزان‌تر از کشور تعیین شد
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

قیمت کالاهای اساسی در اصفهان |نرخ مرغ ارزان‌تر از کشور تعیین شد

اصفهان – ایراندوست؛ سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان گفت: قیمت چهار کالای اساسی در استان اصفهان کاملا مشخص و مطابق ستاد تنظیم بازار کشور است و مردم هر نوع تخلف از این نرخ‌گذاری را گزارش کنند.

علی ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار بازار، با اشاره به اینکه نرخ چهار کالای اساسی در استان اصفهان کاملا مشخص شده است، اظهار کرد: قیمت‌گذاری این کالاها، مطابق نرخ ستاد تنظیم بازار کشور تعیین شده است اما، هر کیلوگرم مرغ گرم، با توجه به میزان تولید بالای این محصول در اصفهان همانند ایام عید نوروز کمی ارزان‌تر از نرخ کشوری تعیین شده است.

وی با بیان اینکه سالانه ۲۰۵ هزار تن گوشت مرغ در اصفهان تولید می‌شود اما مصرف سالانه استان بیش از ۱۵۰ هزار تن است، افزود: هر کیلوگرم مرغ گرم درب کشتارگاه در اصفهان، ۵۵ هزار و ۴۴۰ تومان و مرغ گرم آماده طبخ ۵۸ هزار و ۹۵۰ تومان تعیین شده است.

استان اصفهان رتبه نخست تولید تخم مرغ و شیر در کشور را دارد
سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با اشاره به اینکه این استان رتبه نخست تولید تخم مرغ و شیر در کشور را داراست، تاکید کرد: در این استان روزانه ۳۵۰ تن تخم مرغ تولید می‌شود اما مصرف روزانه کمتر از ۱۹۰ تن است؛ همچنین تولید روزانه شیر در استان اصفهان بیش از پنج هزار تن و مصرف روزانه آن کمتر از یک سوم این میزان است.

وی با بیان اینکه قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ در اصفهان ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان است، ادامه داد: همچنین قیمت هرکیلوگرم شیر خام ۳.۲ درصد چربی دامداری ۱۲ هزار تومان، نایلونی ۹۰۰ گرمی و کم چرب ۱۵ هزار تومان، بطری یک لیتری شیر پاستوریزه ۱۸ هزار تومان برای مصرف کننده تعیین شده است و قیمت ماست دبه‌ای دو و نیم کیلوگرمی کم چرب نیز ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

ایراندوست گفت: قیمت پنیر یو.اف نسبتاً چرب ۴۰۰ گرمی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان برای مصرف کننده در اصفهان است.

گوشت قرمز در استان اصفهان افزایش قیمت ندارد
ایراندوست با تاکید بر اینکه در زمینه تولید گوشت قرمز اصفهان رتبه دوم کشور را دارد، بیان کرد: میزان تولید سالانه گوشت قرمز در استان ۷۰ هزار تن و میزان مصرف حدود ۶۰ هزار تن است؛ نرخ گوشت قرمز در حال حاضردر استان اصفهان افزایش قیمت ندارد.

وی میزان مصرف ماهانه روغن خوراکی در استان اصفهان را دو هزار و ۵۰۰ تن اعلام کرد و گفت: این در حالی است که ۶ هزار تن روغن خوراکی به این استان اختصاص داده شده است.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان با بیان اینکه روغن مایع آفتابگردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز در اصفهان نیز ۶۳ هزارتومان و روغن مایع ۸۱۰ گرمی سرخ کردنی ۶۲ هزار تومان عرضه می شود، گفت: با توجه به میزان تولیدات محصولات پروتئینی در استان توان صادرات محصولات مازاد هم وجود دار و نگرانی از بابت تامین مواد و کالاهای اساسی نداریم.

کد خبر: ۱۵۱٬۰۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha