۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۹
حرکت شاخص ها در شرایط اصلاح
تحلیل روز بازارهای مالی بین المللی؛

حرکت شاخص ها در شرایط اصلاح

پس از کاهش شاخص های سهام در آمریکا در هفته گذشته، که با افزایش انتظارات نرخ بهره ای ایجاد گردید، شروع این هفته و پیش از آغاز به کار بازار سهام در آمریکا، روند اصلاحی در شاخص ها دیده می شود.

به گزارش بازار، ویدزوز بروکرز در تحلیل فاندامنتال و تکنیکال روز بازارهای مالی بین المللی چنین نوشته است:

۱️- پس از کاهش شاخص های سهام در آمریکا در هفته گذشته، که با افزایش انتظارات نرخ بهره ای ایجاد گردید، شروع این هفته و پیش از آغاز به کار بازار سهام در آمریکا، روند اصلاحی در شاخص ها دیده می شود، که می تواند در کوتاه مدت نیز ادامه داشته باشد. در حال حاضر فعالین در انتظار بازگشایی بازار در روز ابتدایی هفته هستند، تا واکنش ها به اخبار پایان هفته را رصد کنند. از نظر تکنیکالی، شاخص ها در شرایط اصلاح و پولبک در حرکت هستند و در شاخص داوجونز، واکنش به حمایت شکسته شده ۳۲۱۵۵ واحدی با اهمیت خواهد بود.

۲️- در بازار نفت و شاخص نفت برنت، قیمت پس از نزدیک شدن به حمایت روانی ۱۰۰ دلار برای هربشکه، به موج صعودی بازگشته و در حال حاضر با عبور از میانگین های میان مدت روزانه و چهارساعته، احتمال صعود قیمت نفت تقویت شده است. از نظر تکنیکالی، قیمت در محدوده ابر کوموی روزانه در حرکت است و عبور از این محدوده و مقاومت روانی ۱۱۰ دلاری، احتمال صعود قیمت در میان مدت را افزایش خواهد داد.

۳️- در بازار طلا، با توجه به افزایش تقاضا برای دلار، قیمت سطح حمایتی ۱۸۳۰ دلاری را نیز با اعتبار شکسته و به کانال ۱۷۰۰ دلاری وارد شده است. در حال حاضر قیمت در محدوده حمایتی ۱۸۰۰ دلاری در نوسان است و در کوتاه مدت احتمال حرکات اصلاحی و صعودی وجود دارد. در میان مدت احتمال اول همچنان ادامه روند نزولی با پایان اصلاح کوتاه مدت خواهد بود. سطح حمایتی ماژور ۱۷۸۴ دلاری در برابر نزول قیمت قرار دارد.

۴️- در برابری یورو به دلار، با وجود آنکه اعضای ارشد بانک مرکزی اروپا بر افزایش انتظارات نرخ بهره ای اروپا برای کنترل تورم تاکید داشته اند، اما همچنان واگرایی سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا و بانک مرکزی اروپا، شرایط بازار را تحت تاثیر قرار داده و قیمت به کف تاریخی و مهم ۱.۰۳۳۷ نزدیک شده است، که کمترین میزان برابری یورو در برابر دلار، در بیش از نوزده سال گذشته است. آخرین بار قیمت در ژانویه ۲۰۱۷ در این محدوده معامله شده و از دسامبر ۲۰۰۲ تاکنون، در بالای این سطح در حرکت بوده است. از نظر تکنیکالی، در کوتاه مدت انتظار حرکات اصلاحی در این محدوده وجود دارد و در میان مدت واکنش قیمت نسبت به حمایت تاریخی ۱.۰۳۳۷، تعیین کننده است.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha