۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۰
امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری سایپا و بانک صنعت و معدن

امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری سایپا و بانک صنعت و معدن

تفاهم نامه گسترش و توسعه همکاری به منظور تامین مالی و ارایه خدمات مالی بین بانک صنعت و معدن و گروه خودروسازی سایپا به امضا رسید.

به گزارش بازار، محمدعلی تیموری در مراسم امضای تفاهم‌نامه توسعه همکاری مشترک بین گروه خودروسازی سایپا و بانک صنعت و معدن ضمن تشریح اهم برنامه‌های گروه خودروسازی سایپا در سال ۱۴۰۱، گفت: تمرکز بر تولید خودروهای شاهین و کوییک یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این گروه خودروسازی است.

وی افزود: اقدامات و برنامه‌های مختلفی از سوی گروه خودروسازی سایپا مدنظر قرار گرفته که موجبات بهبود وضعیت سایپا را رقم خواهد زد و تمامی حمایت‌ها و پشتیبانی‌های صورت گرفته از جمله حمایت‌های بانکی منجر به بهبود و تسریع اصلاحات می‌شود.

برنامه ریزی برای فروش ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی
وی ادامه داد: میزان فروش امسال گروه خودروسازی سایپا در مجموع بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده که در راستای تحقق آن گام بر می‌داریم و تا به امروز بیش از ۹۷ درصد برنامه مربوطه محقق شده است.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به تولید اقتصادی سایپا گفت: در سال ۱۴۰۱ در مسیر تولید محصولاتی حرکت می‌کنیم که حاشیه سود داشته باشند.

تیموری افزود: در رابطه با تولید خودروهای شاهین و کوییک تمرکز کرده‌ایم و باید اعلام کرد که خودروی شاهین ظرفیت تولید ۱۵۰ هزار دستگاه در سال را دارد که امسال از تولید ۱۰ هزار به بیش از ۶۰ هزار دستگاه حرکت کرده‌ایم و طی ۵۰ روز اخیر برنامه‌ریزی‌های لازم محقق شده است.

تولید اقتصادی در دستورکار سایپا
تیموری در ادامه افزود: هر محصول و خدماتی را که گروه سایپا تولید و ارائه می‌کند و مربوط به حوزه خودرو نیست، حذف خواهد شد و در مرحله بعدی نیز در سال‌های آینده در همین مسیر گام بر می‌داریم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه باید سرمایه خود را در بخش طراحی و کیفیت هزینه کنیم، گفت: سهام ۴۲ درصدی درون گروهی فروخته خواهد شد و با توجه به بالا بودن مبلغ، اهلیت خریدار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

تیموری افزود: همچنین فروش اموال مازاد غیر تولیدی را آغاز کرده‌ایم و از برخی دارایی‌ها برخوردار هستیم که بسیار ارزشمند هستند، اما به حوزه خودرو مربوط نبوده و برنامه ریزی لازم در این مسیر صورت گرفته است و در تلاش برای اصلاح ساختارها هستیم.

اصلاح ساختار سازمانی گروه خودروسازی سایپا
وی با بیان اینکه اصلاح ساختار سازمانی گروه خودروسازی سایپا منجر به بهره‌وری خواهد شد و در این راستا تمرکز خود را بر واحدهای مهندسی، کیفیت و تولید معطوف کرده ایم، گفت: در صدد هستیم کیفیت گروه خودروسازی سایپا را افزایش دهیم و هیچ محدودیتی در زمینه توسعه واحدهای مهندسی، کیفیت و تولید نخواهیم داشت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به اینکه اصلاح ساختار خرید و فروش شرکت‌های این گروه خودروسازی در دستورکار قرار دارد، اظهار داشت: قصد داریم از وضعیت پیمانکاری خارج و در مسیر شرکت تولیدی گام برداریم.

تعاملات مالی بانک صنعت و معدن و گروه خودروسازی سایپا ۲ برابر می‌شود
در این مراسم، علی خورسندیان گفت: تفاهم بین بانک صنعت و معدن و گروه خودروسازی سایپا در راستای وظایف و ماموریت‌هایی است که بانک صنعت و معدن بر خود واجب می‌داند تا حمایت‌گر صنعت و به ویژه صنعت خودرو باشد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن با بیان اینکه تعاملات مالی بانک صنعت و معدن و شرکت سایپا بر اساس تفاهمنامه منعقد شده به ۲ برابر افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: برای بانک صنعت و معدن خوشحال کننده است که حمایت از حوزه صنعت را افزایش دهد و نقش اثرگذار تری ایفا کند، بنابراین امیدواریم در حیطه اجرا نیز به بهترین شکل ممکن عمل و موجبات افزایش همکاری‌ها و تعاملات مالی را فراهم کنیم.

کد خبر: ۱۵۰٬۹۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha