۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۰
درمان اقتصاد بیمار کشور وفاق ملی لازم دارد
عضو هیأت رئیسه مجلس:

درمان اقتصاد بیمار کشور وفاق ملی لازم دارد

کریمی فیروزجایی، عضو هیأت رئیسه مجلس بر لزوم وفاق ملی برای درمان بیماری مزمن اقتصاد کشور تأکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی کریمی فیروزجایی با بیان اینکه عبور از شرایط دشوار اقتصادی نیازمند وفاق و اتحاد ملی است، اظهار کرد: یارانه ها حجم زیادی از منابع عمومی کشور را می‌بلعد، سالانه معادل ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان و آشکار در کشور پرداخت می شود.

دبیرکل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور هدف عمده دولت از پرداخت یارانه ها را حمایت از اقشار آسیب پذیر عنوان کرد و افزود: یارانه های بودجه ای، فرابودجه ای و حامل های انرژی باید ساماندهی شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس یازدهم گفت: منطقاً یارانه های دولت باید صرف تأمین کالاهای اساسی و حمایت از اقشار آسیب پذیر شود، اقتصاد بیمار کشور نیازمند جراحی بزرگ است.

وی با بیان اینکه پرداخت آزاد یارانه ها نباید به افزایش نقدینگی در کشور منجر شود، افزود: عمده ایراد در بحث پرداخت یارانه ها به شکل فعلی در عرصه اجرا و مکانیزم نظارتی آن است.

وی در این ارتباط به بحث مهاجرین و پرداخت یکسان یارانه به آنها اشاره و تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۸ میلیون مهاجر ساکن در کشور همانند ایرانیان از یارانه یکسان نان، انرژی، گوشت، لبنیات و روغن برخوردارند که این روند نیازمند بازنگری اساسی است.

کریمی فیروزجایی از قاچاق اقلام یارانه ای کشور به خارج بعنوان معضل مهم یاد کرد و افزود: متأسفانه روند قاچاق اقلام سوبسید دار از سوخت گرفته تا اقلام غذایی غیر قابل کنترل شده است.

وی با یادآوری نقش مهم مردم در عرصه های حکمرانی گفت: دولت در زمینه اصلاح یارانه ها باید با مردم شفاف سخن بگوید.

عضو مجمع نمایندگان مازندران افزود: اجرای برنامه اصلاح ساختار اقتصادی کشور نیازمند همراهی و همکاری مردم است. مجلس در اجرای عملیات تحول اقتصادی کنار دولت ایستاده است.

کد خبر: ۱۵۰٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha