۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۰
تعهد ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌ شرقی خبر داد

تعهد ۱۶ هزار میلیارد تومانی دولت در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: دولت در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار میلیارد تومان در بخش راه و شهرسازی و زیرساخت‌های حمل و نقل استان تعهد دارد.

به گزارش خبرگزاری بازار، ابوالقاسم سلطانی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، افزود: با وجود این میزان از حجم تعهد مالی، اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی و وزارتخانه متبوع به شدت با محدودیت ها و تنگناهای مالی مواجه است.

وی اظهار داشت: این در حالی است که احداث راه در شرایط کنونی و وضعیت اقتصادی کشور هزینه های بسیار فراوانی دارد و امروزه در بیشتر کشورها دیگر دولت ها به دنبال ورود مستقیم و سرمایه گذاری در این حوزه نیستند و بخش خصوصی در این بخش مهم اقتصادی فعال شده و مشارکت دارد.

سلطانی، مجموع طرح های مهم ملی زیرساختی راه آذربایجان شرقی در سالجاری را ۲۴ مورد اعلام و اضافه کرد: عملیات اجرایی این تعداد طرح در بخش راه، جاده و راه آهن امسال آغاز می‌شود که عمده ترین این طرح ها عبارتند از آزادراه تبریز- ارومیه، آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و تبریز- اهر، خواجه- ورزقان، اهر- مشکین‌شهر، جلفا- اصلاندوز، مرند- جلفا، تبریز - سهند و راه آهن تبریز - بستان آباد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در ۱۵ ماهه گذشته، گفت: در این مدت با تلاش پیمانکاران و هماهنگی و همکاری مسئولان استانی موفش شدیم ۲۳۰ کیلومتر انواع راه در اسان احداث و به زیر بار ترافیک ببریم.

سلطانی، اتمام ۳۱ کیلومتر از آزادراه تبریز - ارومیه را از جمله مهمترین اقدامات راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در سال گذشته برشمرد و اظهار داشت: در این مدت ۴۰ کیلومتر از مجموع ۹۰ کیلومتر از بزرگراه تبریز- اهر نیز به بهره برداری رسید.

به گفته وی طی سال جاری تلاش می شود بقیه بزرگراه تبریز- اهر به طول ۸ کیلومتر حداکثر تا پایان سال به اتمام رسیده و برای بهره برداری آماده شود.

سلطانی، اتمام ۱۵ کیلومتر از باند دوم آزادراه سراب- بستان آباد، ۱۴ کیلومتر از جاده مرند- ائواوغلی، پل میدان معلم شهر بناب به طول ۷ کیلومتر و بهسازی و روکش آسفالت جاده های روستایی به طول ۲۴۰ کیلومتر را از دیگر اقدامات انجام شده حوزه راه آذربایجان شرقی در سال گذشته بیان کرد.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تلاش می شود جاده تبریز- سهند، ورزقان- خاروانا به طول ۱۵ کیلومتر و تبریز- مرند به طول ۷ کیلومتر به اتمام برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اجرای ۴۰۰ هزار تن آسفالت و روکش در جاده های استان را از اقدامات مهم این مجموعه بیان کرد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور و محدودیت های مالی رقمی بسیار قابل توجه به شمار می رود.

سلطانی اضافه کرد: برای سال جاری در حوزه مسکن نیز اجرای ۵ هزار و ۶۰۰ واحد مسکن ملی در آذربایجان شرقی در دستور کار قرار دارد.

کد خبر: ۱۵٬۰۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha