۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
ثبت نام ۲۹ هزار نفر در سامانه اعطای مسکن به خانوارهای ۳ فرزند
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وزارت راه خبر داد

ثبت نام ۲۹ هزار نفر در سامانه اعطای مسکن به خانوارهای ۳ فرزند

اصلانی، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از ثبت نام ۲۹ هزار و ۶۵۰ نفر در سامانه اعطای مسکن یا زمین به خانوارهای دارای ۳ فرزند و بیشتر خبر داد.

به گزارش بازار، پروانه اصلانی درباره وظایف وزارت راه و شهرسازی در خصوص اجرای ماده ۴ قانون جوانی جمعیت مبنی بر اعطای زمین یا مسکن به خانوارهای بالای ۳ فرزند گفت: طبق این قانون وزارت راه و شهرسازی باید برای شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر به خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها بعد از تاریخ تصویب این قانون (۲۴ آبان ۱۴۰۰) به دنیا آمده است زمین ۲۰۰ متری تخصیص دهد.

وی افزود: بر اساس این قانون باید برای خانوارهای بالای سه فرزند ساکن شهرهای بالای ۵۰۰ هزار نفر یک واحد از واحدهای مسکونی حمایتی اختصاص داده شود. ضمن اینکه نرخ باروری در شهر محل تولد فرزند یا پدر باید کمتر از ۲.۵ باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های این قانون این است که اگر خانواری از امکانات مسکن دولتی استفاده کرده باشد در صورت داشتن فرزند سوم به بعد هم می‌تواند بار دیگر از تسهیلات مسکن یارانه‌ای استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: اگر خانواری ساکن کلانشهر باشد می‌تواند در شهرهای دیگر که شامل نزدیکترین شهر محل سکونت یا تولد پدر یا مادر باشد زمین دریافت کند؛ به خصوص که در کلان شهرها به اندازه کافی زمین در اختیار نداریم.

اصلانی یادآور شد: مثل همه برنامه‌های مسکن حمایتی عموماً کسانی که در کلان شهرها زندگی می‌کنند مسکن حمایتی آنها در شهرهای جدید مجاور کلانشهرها یا شهرهای نزدیک کلان شهر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فرآیند ثبت نام از خانوارهای مشمول این قانون آغاز شده و در سامانه مسکن حمایتی به آدرس https://saman.mrud.ir/ می‌توانند ثبت نام کنند؛ ما ثبت نام خانوارهای مشمول را آغاز کرده و تا کنون ۲۹ هزار و ۶۵۰ سرپرست خانوار ثبت نام کرده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی تصریح کرد: باید برای اجرایی شدن این قانون آئین‌نامه آن در هیئت وزیران به تصویب برسد؛ وزارت راه و شهرسازی آئین نامه پیشنهادی اجرایی قانون تخصیص مسکن یا زمین به خانوارهای بالای سه فرزند را یک ماه قبل به هیئت دولت ارائه داده ولی تا کنون در هیئت وزیران به تصویب نرسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین فراوانی در میان ثبت نام کنندگان به استان تهران اختصاص داشته است؛ همچنین ۸۱ خانوار بالای ۷ فرزند داریم که عمدتاً در سیستان و بلوچستان ساکن هستند.

اصلانی درباره اختصاص ۷۰ درصد خانه‌های سازمانی دستگاه‌ها به کارکنانی که بالای ۳ فرزند دارند گفت: این دستورالعمل مختص وزارت راه و شهرسازی نیست و همه دستگاه‌هایی که خانه سازمانی دارند باید آن را رعایت کنند.

کد خبر: ۱۵۰٬۸۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha