۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۴
۲ نرخی بودن کالا ها فساد و رانت می آورد
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

۲ نرخی بودن کالا ها فساد و رانت می آورد

سمنان- جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی و جراحی اقتصادی امری خطیر است که دولت آن را در دستور کار قرار داده است، گفت: دولت حتما از نظرات نخبگان اقتصادی کشور استفاده کند.

علی اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه حذف ارزترجیحی و جراحی اقتصادی دو سیاستی خطیری است که دولت آن را در دستور کار قرار داده است، تاکید کرد: نیاز به برنامه ریزی منسجم در این طرح احساس می شود و اعتقاد داریم که اگر بتوانیم در این زمینه موفق عل کنیم، تغییرات مثبتی در اقتصاد کشور به نفع مردم پدید خواهد آمد.

وی با بیان اینکه دولت در طرح جدید قرار است یارانه ها را به مصرف کننده کالاها بدهد در نتیجه باید سیاست جدید دولت دائمی باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان با بیان اینکه دولت باید برنامه ریزی صحیح و منسجم همچنین توجه به نظرات نخبگان اقتصادی کشور را مد نظر قرار دهد، گفت: دو نرخی بودن کالا فساد و رانت را به همراه خواهد داشت.

جمعه‌ای با بیان اینکه دولت به خاطر کنترل کالا، هزینه بسیار زیاد صرف نظارت و بازرسی می‌کند، گفت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها در واقع برای مقابل با فساد و رانتیک الزام و ضرورت محسوب می شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha