۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
بیش از ۲ برابر اراضی دولتی مسکن مهر در طرح نهضت ملی تامین زمین شده است
در جلسه بررسی پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن مطرح شد

بیش از ۲ برابر اراضی دولتی مسکن مهر در طرح نهضت ملی تامین زمین شده است

قاسمی، وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده است.

به گزارش بازار، جلسه هماهنگی حوزه مسکن امروز ۲۵ اردیبهشت به ریاست رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، و نمایندگان حوزه ریاست‌جمهوری، معاونان وزیر در حوزه مسکن و ساختمان، سازمان ملی زمین و مسکن، شهرسازی و معماری، شرکت عمران شهرهای جدید، شرکت بازآفرینی شهری ایران، نمایندگانی از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساختمان دادمان تشکیل شد.

رستم قاسمی در این نشست ضمن تاکید مجدد بر همراهی سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها برای تامین اراضی طرح نهضت ملی مسکن یادآور شد: وزارت راه و شهرسازی گزارشی صحیح و واقع‌بینانه از وضعیت تامین زمین و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شورای عالی مسکن ارایه می‌دهد و به همین منظور نیز در نشست امروز نمایندگان ویژه دفتر ریاست‌جمهوری به ساختمان دادمان آمده و گزارشی از وضعیت تامین زمین و پیشرفت پروژه‌ها به آنها ارایه شد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: از آنجاییکه ساخت یک واحد مسکونی حداقل به ۲ سال زمان نیاز دارد و برنامه دولت سیزدهم در بخش مسکن اجرای ۴ میلیون واحد مسکونی طی چهارسال دولت است، اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دو بخش ۲ میلیونی برنامه‌ریزی شده است تا بتوانیم در زمانبندی مقرر واحدها را آغاز کرده و در زمان مناسب تکمیل و تحویل بدهیم.

عضو کابینه دولت سیزدهم تاکید کرد: یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم علاوه بر تامین اراضی توسط مجموعه وزارت راه و شهرسازی بهره‌مندی از توان سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌هاست که باید طبق قانون جهش تولید مسکن و دستور رییس‌جمهور در این خصوص همکاری مناسبی در بخش مسکن با وزارت راه و شهرسازی انجام بشود.

قاسمی با اعلام دوباره این مطلب که بانک زمین برای شناسایی اراضی مستعد برای تولید مسکن و دیگر کاربری‌ها توسط سازمان ملی زمین و مسکن راه‌اندازی شده است، توضیح داد: بانک زمین ابزار مناسبی برای تعیین میزان اراضی موجود در اختیار قرار می‌دهد که در جریان راه‌اندازی این بانک حدود ۴۰ هزار پرونده شکایت کلان در حوزه زمین شناسایی شده است و همکاران حقوقی در وزارتخانه باید تلاش کنند تا این پرونده‌ها در محاکم قضایی به نفع دولت و وزارتخانه به سرانجام برسد.

وی با یادآوری اینکه در اجرای طرح مسکن مهر برای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد آن طرح تامین اراضی حدود یک میلیون دولت را برعهده گرفت، تاکید کرد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیازمند تامین اراضی ۴ میلیون واحد مسکونی است که بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین شده و در این راه باید سایر دستگاه‌ها تعامل و همکاری بیشتری داشته باشند.

وزیر راه و شهرسازی صندوق ملی مسکن را ابزاری مناسب برای اجرای بهینه طرح‌های مرتبط با مسکن دانست و افزود: در قانون مشخص شده است تا درآمدهای حاصل از فروش اراضی گران‌قیمت و ارزشمند وزارت راه و شهرسازی باید به این صندوق بیاید تا صرف اجرای بهینه طرح های مسکن بشود. همچنین بر اساس قانون باید کل خطوط اعتباری مسکن مهر و بازگشت اقساط مسکن مهر به این صندوق واریز شود که این ویژگی‌های فرصت مناسبی را برای اجرای بهینه طرح های مسکن در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار می‌دهد.

در این نشست همچنین محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان گزارشی از روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن و راه‌اندازی سامانه، اعلام نتایج متقاضیان پذیرفته شده، پالایش متقاضیان، نحوه اتصال متقاضیان به پروژه و تخصیص تسهیلات بانکی به پروژه‌ها ارایه کرد.

گفتنی است در این جلسه مدیران کل راه و شهرسازی استان‌ها به شکل وبیناری شرکت کردند. در این نشست، گزارشی از وضعیت عملکرد تامین زمین، اجرای پروژه‌ها و پالایش متقاضیان طرح نهضت ملی ارایه شد. همچنین گزارشی از پیشرفت پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن توسط سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت عمران شهرهای جدید ارایه شد.

کد خبر: ۱۵۰٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha