۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
با کم فروشی، گرانفروشی و احتکار برخورد جدی می‌کنیم
استاندار تهران:

با کم فروشی، گرانفروشی و احتکار برخورد جدی می‌کنیم

استاندار تهران با بیان اینکه مشکل کمبود روغن تا ۴۸ ساعت آینده حل می‌شود، تاکید کرد: با هرگونه کم فروشی، گرانفروشی و احتکار برخورد جدی می‌کنیم.

به گزارش بازار، محسن منصوری در جلسه ستاد تنظیم بازار گفت: جلسات ستاد تنظیم هر روز برگزار می شود و در بعضی از کالاها از جمله مرغ وضعیت بازار به تعادل و ثبات رسیده و بازار تهران نیز از نظر توزیع و عرضه مرغ اشباع شده است. وی ادامه داد: در بعضی از کالاها از جمله شکر نیز مشکل به صورت نسبی حل شده، هرچند در برخی نقاط کمبودهایی وجود دارد، اما این نیاز به صورت فراگیر احساس نمی‌شود.

منصوری درخصوص بعضی از کالاها از جمله روغن هم با بیان اینکه باید تدبیر جدی اتخاذ کرد، گفت: اکنون روغن در فروشگاه‌های زنجیره‌ای وجود دارد، ولی در خرده فروشی‌ها مشکل داریم این موضوع در حال پیگیری است تا در ۴۸ ساعت آینده مسئله روغن در شبکه توزیع خرده فروشی‌ها حل شود.

استاندار تهران با بیان اینکه در شبکه توزیع مشکل داریم، گفت: اکنون از طریق همکاری و هماهنگی باید بخشی از کاستی‌های شبکه توزیع حل شود، در این راستا اتاق اصناف با شبکه مستقل توزیع کار را پیش می‌برد، ضمن اینکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و شبکه توزیع شرکت‌های پخش نیز به صورت مستقل کار را دنبال می‌کنند.

کالای احتکاری بعداز کشف بلافاصله وارد شبکه توزیع می‌شود
منصوری افزود: یکی از تصمیمات ستاد این بود که کالای احتکاری کشف شده توسط نهادهای مرتبط، بلافاصله وارد شبکه توزیع شود، این امر نیز می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند.

وی با اشاره به لزوم تشدید نظارت‌ها تاکید کرد: بازرسین جهاد، صمت و بسیج اصناف جریان جدی نظارت در استان تهران را تشدید می‌کنند و با هرگونه کم فروشی، گرانفروشی و احتکار مقابله خواهد شد.

استاندار تهران همچنین در مورد وضعیت نانوایی‌ها گفت: در برخی از نانوایی‌ها شاهد تشکیل صف‌های غیرمتعارف بودیم که مقرر شد لیست نانوایی‌هایی که تعطیل بودند و یا اقدام به کم فروشی و گرانفروشی داشتند به مراکز نظارتی اعلام شود و در مورد نانوایی‌هایی که تعطیل بودند، علت بررسی شود، در صورتی که مشکل کمبود آرد داشته باشند جهت تامین آرد اقدام شود، در صورت مشاهده هرگونه تخلف و فروش آرد خارج از شبکه به شدت با خاطیان برخورد قانونی لازم انجام می‌شود.

کد خبر: ۱۵۰٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha